مکمل های بدنسازی غیر استاندارد ضرری چند برابر کوکائین دارد و در نهایت فرد را معتاد می کند.

دکتر عباس دقاق زاده متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ گفت:  مکمل های بدنسازی غیر استانداردی که مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست، عوارض زیادی دراد که به سلامتی افراد لطمه وارد می کند.

وی عنوان کرد: کراتین بیش از حد در این مکمل ها باعث سنگ کلیه می شود، به طوریکه فرد دائما درحال نوشیدن  است، ولی عطش شدیدی دارد.

وی تصریح کرد: کراتین بیش از حد باعث نارسایی کلیه، دیالیزی شدن و در نهایت منجر به مرگ می شود.

وی عنوان کرد: هورمون های موجود در این مکمل ها حد توان مردان را کمتر می کند و خصوصیات مردانه مانند ریزش موی سر، رویش موی بدن، صدای کلفت در خانم ها ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: موادی از جمله کافئین بیش از حد، آمفتامین موجود در این مکمل ها هوشیاری فرد را در سالن ورزشگاه بالا می برد و فرد حالت تهاجمی پیدا می کند و ضربان قلبش بالا می رود، فشار خون دمای بدن و سوخت و ساز بالا می رود.

وی در مورد مکمل های بدنسازی غیر استاندارد، افزود: افزایش سوخت و ساز بدن، فرد را لاغر می کند و بعد از مدتی در بدن فرد احساس کمبود ایجاد می کند و مجبور می شود دوباره و سه باره مصرف این مواد حاوی آمفتامین و کافئین را ادامه دهد.

وی در ادامه گفت: در نهایت افسردگی در فرد پدیدار می شود و رجوع به مصرف مکمل ها فرد را معتاد می کند و اضطراب و استرس، بی خوابی، لرزش و تپش قلب در فرد به وجود می آید و عوارض آن چند برابر کوکائین است.
برچسب ها: بدنسازی ، مکمل ، کوکائین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سیروان
۱۱:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
سلام داروی که هیچ مشکلیو پیش نمیاره برای بدن سازی معرفی کنید ممنون....
آخرین اخبار