رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور با بيان اينكه اين هيئت فعاليت خود را رسما آغاز کرده ، گفت: رعايت بي‌طرفي و پيروي از قانون مهمترين اولويت اين هيئت به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اولين گردهمايي دبيران اجرايي هيئت‌هاي عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي کشور با حضور دبيران اجرايي استان‌ها بعدازظهر امروز (سه‌شنبه 3 بهمن ماه) در محل کميسيون تلفيق مجلس برگزار شد.

محمد جواد کوليوند در اين نشست با بيان اينکه انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، گفت: براساس قانون نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا بر عهده مجلس بوده و تاييد نهايي افراد انتخاب شده نيز بر عهده مجلس خواهد بود.

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي کشور با اشاره به ماهيت اين هيئت خاطرنشان کرد: مسئوليت اين هيئت از ابعاد مختلف، قابل تامل و مهم بوده چرا كه بايد به موارد متعددي در حوزه اختيارات خود و انتخابات رسيدگي کنند.

وي تصريح کرد: صيانت از حقوق مردم ، مبنا قرار دادن قانون ، ارتقاي کيفيت نظارت ، صرفه‌جويي در بحث هزينه‌ها، دوري از تنش‌ها و انعطاف پذيري، تحليل دقيق مسائل  و تعامل از جمله الزامات دبيران اجرايي اين هيئت به شمار مي‌رود که بايد مد نظر قرار گيرد.

نايب رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در ادامه به ضرورت بي‌طرفي مسئولان در نظارت اشاره کرد و گفت: در انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا اقوام مختلف دخيل بوده و لذا انتظار مي‌رود مسئولان با سعه صدر و کمال بي‌طرفي به موضوعات رسيدگي کنند.

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي کشور خاطر نشان کرد: انتظار مي‌رود اساس کار نخست در بخش، سپس در شهرستان و پس از آن در مرکز استان پيگيري و به سرانجام برسد .

کوليوند به اقدامات صورت گرفته در راستاي اجراي انتخابات شوراهاي اسلامي کشور اشاره کرد و گفت: برخي اقدامات از قبيل تهيه سربرگ‌ها، تهيه مهر، سي‌دي‌هاي آموزشي، لوگوي شهرستان‌ها، و... تهيه و به زودي در اختيار مسئولان قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه در حال حاضر حدود 700 شهرستان و 1000 بخش داريم، گفت: رعايت زمان‌بندي از مهمترين اولويت‌هايي است که بايد مد نظر قرار داده شود.

نماينده مردم کرج با بيان اينکه کيفيت اعلام آرا بسيار مهمتر از سرعت اعلام آنهاست، گفت: نبايد کاري کرد که کيفيت کار فداي سرعت کار شود.

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور در ادامه از تعيين هيئت‌هاي نظارت 18 استان خبر داد و گفت: 12 استان باقي مانده نيز به سرعت اقدامات خود را انجام داده و هيئت‌هاي نظارتي خود را انتخاب خواهند کرد.

وي افزود: استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اربيل، اصفهان، بوشهر، تهران ، فارس، قزوين، کرمانشاه، گلستان، گيلان و لرستان 12 استاني هستند که هيئت‌هاي نظارتي آن‌ها انتخاب نشده است.

وي در ادامه به تقسيم‌بندي استان‌هاي کشور به صورت معين و انتخاب افراد اين معين‌ها اشاره کرد و گفت: احمد اميرآبادي فراهاني به عنوان معين استان‌هاي قم ، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي،خراسان شمالي، خراسان جنوبي، يزد و فارس ، محمد ابراهيم رضايي به عنوان معين استان‌هاي مرکزي، اصفهان، مازندران، سيستان و بلوچستان، کهکيلويه و بوير احمد و بوشهر، داود محمدي به عنوان معين قزوين، اردبيل، زنجان، گيلان، گلستان و همدان و بنده به عنوان معين استان‌هاي خوزستان، چهارمحال و بختياري، هرمزگان، لرستان و ايلام انتخاب شده‌ايم.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: تا برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا که طبق اعلام وزارت کشور 24 خرداد سال 92 و همزمان با انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري برگزار خواهد شد 4 ماه فرصت باقي مانده و بايد دبيران اجرايي هيئت‌هاي نظارت هر ماه گزارش خود را به هيئت مرکزي نظارت ارائه کنند.

گفتني است؛ محمد جواد کوليوند نماينده کرج به عنوان رئيس، احمداميرآبادي فراهاني نايب رئيس، داوود محمدي نماينده قزوين به عنوان سخنگو، محمد ابراهيم به عنوان دبير عالي هيئت نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور انتخاب شدند.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، کولیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار