کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بویراحمد، با اشاره به وجود عسل های غیرطبیعی در بازار که خواص مفیدی برای بدن ندارد، گفت: کمی عسل درون ليواني از آب بريزيد، چنانچه ته آن جمع شد و در آب حل نشد، كيفيت عسل مطلوب است.

 اعظم رنجبر در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، افزود: از روش های دیگر تشخیص عسل طبیعی این است که شيشه عسل را برگردانيد و به سرعت بالا يا پايين رفتن حباب‌هاي درون عسل دقت كنيد، هر چه كندتر حركت كند، کیفیت عسل بیشتر است.
وی با بیان اینکه عسل های تولید شده از گلوکز تجاری هیچ گاه شکرک نزده و شفاف باقی می ماند، اظهار کرد: این عسل ها پس از مدتی مانند نبات رنگی به صورت یک پارچه سفت شده و حتی با چاقو هم نمی توان آن را از ظرف خارج ساخت.
عسل های غیر طبیعی شفاف هستند
این کارشناس بهداشت محیط، ادامه داد: عسل تقلبی مانند شیشه رنگی عمل کرده و به راحتی می توان اشیا را از پشت آن دید.
رنجبر یکی از خواص عسل طبیعی را کلوئیدی بودن آن دانست و اضافه کرد: این خاصیت باعث می شود نور به طور مستقیم از عسل عبور نکرده و تصاویری که از پشت شیشه آن دیده می شود، بسیار ناواضح و نامشخص باشد.
عسل طبیعی بیشتر از عسل غیر طبیعی کش می آید
وی تصریح کرد: مقدار كش‌آمدن عسل نيز تا حدودي در تشخيص عسل طبيعي از نيمه طبيعي و صنعتي مؤثر بوده و عسل طبيعي به دليل داشتن رطوبت كمتر، غلظت بیشتری داشته و چندان روان نیست./س
برچسب ها: یاسوج ، عسل ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.