استاندار هرمزگان بر استفاده بهینه واحدهای صنعتی از ظرفیتهای منطقه ویژه اقتصادی استان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی در نشست شورای حمایت از صنایع استان با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی استان باید گسترش پیدا کنند اظهار داشت: پیشرفت و توسعه واحدهای صنعتی در استان موجب ابادانی و توسعه صنعت می شود.

وی با بیان اینکه صنعتی بودن وجه تمایز هرمزگان از سایر استانهای کشور است گفت: با نگاهی عالمانه و متمایز کردن این استان در بخش صنعت می توان ظرفیتها و فرصتهای لازم را احصا کرد.

عزیزی تلاش در جهت رشد روز افزون صنعت را یکی از الزامات در هرمزگان دانست و تصریح کرد: پشتیبانی زیر ساختی بر تقویت و نیازهای اساسی صنایع مادر استان کمک می کند.

استاندار هرمزگان افزود :با توسعه و رشد روز افزون صنعت فراهم کردن زیر ساختهای لازم امری حیاتی وموجب حرکت چرخهای صنعت در استان می شود.

وی تامین نیازهای استان را اصلی اساسی برای پیشرفت صنایع استان دانست و گفت: پی گیری نیازهای اساسی صنایع استان اصلی اساسی است که باید به جد دنبال شود

نماینده عالی دولت در استان در بخشی دیگر از سخنان خود داشتن نگاه پشتیبانی به مقوله صنعت را مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد بهترین زیر ساخت و روبرو نبودن واحدهای صنعتی با محدودیت از اهم برنامه های شورای حمایت از صنایع استان است.

عزیزی افزود: باید تمام تلاش مدیران و اعضای شورای حمایت از صنایع استان در جهت دادن خدمات به ظرفیتهای صنعتی در مسیر رشد صنایع استان باشد.

وی به فعالیت صنایعی همچون فولاد کاوه وفولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: فولاد صبا استان نیز در حال بهره برداری که نویدی برا ی گسترش صنعت استان است.

عالی ترین مقام دولت در استان با اشاره به رشد روز افزون صنایع در غرب بندرعباس افزود: وجود مراکز درمانی و بیمارستان سوانح و سوختگی از نیازهای اساسی در غرب بندرعباس می باشد که در دستور کار است.

وی خواستار افزایش تشکیل نشست ستاد تسهیل شد و تصریح کرد: واحدهای صنعتی که به حمایت دولت نیازمندند با برگزاری نشستی کارشناسانه و تخصصی در این ستاد می توانند مشکلات و موانع سد راهشان را بر طرف و افقی تازه برای سال اینده نیز داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز در این نشست گفت: در دولت نهم و دهم شاهد رشد چشمگیری در مقوله صنعت بوده ایم که استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

عبدالمجید عبدلی زاده با بیان این موضوع که در حال حاضر 728 واحد صنعتی در استان فعالیت می کنند افزود: این رقم قبل از دولت نهم 401 واحد صنعتی بوده است.

وی راه اندازی کارخانه فولاد با تولید 1.5 میلیون تن با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال را یکی دیگر ازطرحهای مهم استان معرفی کرد و گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز که قرار است تا خرداد سال اینده تولید 35 میلیون لیتر بنزین در روز را بر عهده داشته باشد یکی دیگر از طرحهایی بود که با سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

وی رشد جواز تاسیسات در این سازمان را 96 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم از 988 فقره به 1937 فقره مجوز رسیده است

عبدلی زاده به رشد 80 درصدی واحدهای صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 727 واحد صنعتی دراستان فعالیت می کند.

وی خواستار پی گیری مصوبات هیئت دولت دراستان شد و افزود: ارائه راهکار و تسریع در روند اجرایی کردن مصوبات مشکلات صنعتگران را مرتفع می کند/س

برچسب ها: استفاده ، بهینه ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.