مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،


در تيراندازي در ايالت لوئيزيانا در امريکا که روز دوشنبه بعد از مراسم سالگرد مارتين لوترکينگ، صورت گرفت پنج نفر زخمي شدند. اين حادثه در شهر نيو اورلئان روي داد.


دولت مالي اعلام كرده است كه وضعيت اضطراري در آن كشور كه در تاريخ 12 ژانويه اعلام شده بود تا حداقل سه ماه ديگر تمديد خواهد شد.


دبير كل اتحاديه عرب نسبت به اقدامات "اخضر ابراهيمي" فرستاده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه ابراز نااميدي كرده است.


"الیاس خائوا" وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته در متني كه در صفحه شخصي اش در يكي از شبكه هاي اجتماعي منتشر كرده است از بهبودي حال "هوگو چاوز" رئيس جمهور آن كشور خبر داده است.


سايت "ويكي ليكس" از وجود ارتباط ميان "جوليان آسانژ " بنيانگذار سايت افشاگر "ويكي ليكس" با "آرون شوارتز" فعال اينترنتي كه كشته شد خبر داده است.


استاد تاريخ خاورميانه دانشگاه عبري گفت: اکثر سران نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل با حمله به ايران مخالفند و بنياهمين نتانياهو اگر بخواهد از سخنراني اش در مجمع عمومي بهره ببرد، قطعا شکست خواهد خورد.


دبيرکل سازمان ملل و فرستاده ويژه اين سازمان در بحران سوريه دوشنبه از اقدام قدرت هاي خارجي در ارسال تسليحات براي شورشيان که باعث افزايش آمار تلفات در اين کشور شده است به شدت انتقاد کردند.


مراسم سوگند رئيس جمهور آمريکا در حالي برگزار شد که مخالفان وي با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز، تغيير در سياست هاي اوباما در دور دوم رياست جمهوري اش را خواستار شدند.


رسانه هاي سوريه از كشف وخنثي سازي 500 كيلوگرم مواد منفجره در دانشگاه دمشق خبر دادند.


ایران و سلطنت نشین عمان از امروز رزمایش های دریایی خود را در آب های خلیج فارس آغاز کردند.


در راستاي اقدامات کور رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي قدس اشغالي، اين رژيم احداث موزه و کافي شاپ در گورستان باستاني مسلمانان در قدس را که تعدادي از صحابه پيامبر اسلام(ص) و شماري از علما و مجاهدان مسلمان در انجا دفن شده اند، آغاز کرد.


وزارت دفاع انگليس سه شنبه حذف پنج هزار و سيصد رديف شغلي را در ارتش با اجراي برنامه کاهش نفرات که دولت از آن خبر داده بود ، تاييد کرد.


روزنامه الحيات نوشت: عمليات گشتزني نيروهاي زرهي و پياده ارتش اسرائيلي در منطقه مرزي با لبنان تشديد شده است.


دو سال است که اردن شاهد اعتراض هاي گسترده به وجود فساد در کشور،‌ بي کفايتي دولت و روند کند تغييرات است.


"اسماعيل هنيه" نخست وزير دولت حماس در جديدترين اظهارنظر خود پيرامون انتخابات رژيم صهيونيستي اظهار داشته كه انتخابات اخير باعث روي كار آمدن دولتي "افراطي" تر از گذشته خواهد شد.


نخستين گروه از شهروندان روسيه كه قصد ترك سوريه را داشتند از مرز سوريه و لبنان عبور كردند.



انتخابات رژيم صهيونيستي از صبح امروز آغاز شده است و در حاشيه آن اتفاقاتي نيز افتاده است.


کارشناس سوري گفت حمايت مردم از ارتش سوريه از علل موفقيتهاي نيروهاي سوري در مقابله با گروههاي تروريستي مسلح در اين کشور است.


ستاد عمليات نظامي استان بابل عراق امروز از بازداشت يک باند بزرگ تروريستي خبر داد.


کارشناس آمريکايي گفت باراک اوباما قصد دارد در دور دوم رياست جمهوري خود حضور مستقيم نظامي آمريکا را در مناطق مختلف کاهش دهد.


رئیس فراکسیون البیضاء در مجلس عراق، از تلاش آشکار ترکیه برای تقسیم کشورهای منطقه به وسیله عوامل داخلی خبر داد.


سردبير روزنامه فايننشال تايمز اعلام کرد اين روزنامه درنظر دارد در قالب طرحي براي سازماندهي مجدد گروه تحريريه خود و کاهش هزينه ها و تمرکز بر خدمات ديجيتالي حدود بيست و پنج نفر از کارمندان خود را اخراج کند.


يك نماينده عراق با مصلحت ندانستن خالي بودن منصب رياست جمهوري در اين كشور،انتخاب جانشين براي جلال طالباني را ضروري دانست.


شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه گزارش داد دخالتهاي ترکيه در امور داخلي سوريه تشديد شده است.


يکي از مقامات آمريکا از آغاز انتقال هوايي نيروهاي فرانسه و تجهيزات مورد نياز اين نيروها به مالي به عنوان بخشي از کمک هاي لجستيکي اين کشور براي سربازان فرانسه در مالي خبر داد که در حال نبرد با شورشيان در شمال اين کشور هستند.


رييس انجمن مطبوعات بحرين دعوت رژيم آل خليفه از مخالفان براي گفت وگو را به منظور مقابله با فشارهاي غرب، وقت كشي و ايجاد شكاف در ميان مخالفان دانست.


وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي از وارد مذاكره شدن با طرف هاي جديد معارضان سوري درخصوص تحولات اين كشور در آينده اي نزديك خبر داد.


نماينده سابق پارلمان لبنان گفت: بحران سوريه معيار دوگانه کشورهاي غربي را در تعامل با تروريسم نشان داده و برخورد غرب با القاعده و تروريسم در مالي و سوريه دوگانه بوده است.



يك منبع الجزائري از اعلام استعفا توسط اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل واتحاديه عرب در سوريه در پايان ماه ژانويه جاري خبر داد.


بدليل بحران اقتصادي درآمد شهروندان ايتاليايي کاهش يافته و مصرف آنها نيز به سطوح پانزده سال پيش برگشته است.


پژوهشگر امور راهبردي سوري تاكيد كرد كه طرح ائتلاف دوحه از همان آغاز نظير شوراي استانبول به دليل فاصله گرفتن از مسائل ملي و مردمي سوريه شكست خورده بود .


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار