عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دو فوریت طرح ها مربوط به موضوعات فوری و فوتی می باشد افزود: رسیدگی عادی به برخی طرح ها نتیجه بهتری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به قانون نحوه اجرای اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی در رابطه با مسئولیت های رئیس مجلس گفت: بحث ها و طرح های دو فوریتی در جاهایی موضوعیت دارد که فوری و فوتی بوده و در صورت عدم تصویب آن خسارتی به کشور یا مردم وارد شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در بررسی این طرح ضرورت دو فوریت احساس نمی شود.

وی در مخالفت با این طرح ادامه داد: در قانون اساسی تفکیک قوا کاملاً مشخص است و هم رئیس مجلس تکالیف مشخصی برای قانونگذاری دارد و هم قوه مجریه وظایفی برای اجرا دارد که قانون آن را مشخص کرده است.

حجت الاسلام موسوی اصل تصریح کرد: رئیس مجلس در برخی قوانین که خلاف مصوبات مجلس در قوه مجریه اجرا می شود وظیفه دارد این اشتباهات را به صورت کتبی به دولت ابلاغ کند که این رویه اکنون در کشور اجرا می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: اگرجایی احساس شود قوه مجریه خلاف روند عادی قانونگذاری پیش می رود یا به تذکرات کتبی رئیس مجلس اعتنا نمی کند این طرح باید به صورت عادی یا یک فوریتی در کمیسیون های مربوطه بررسی شود چرا که بررسی عادی آن نتیجه بهتری را به دست می دهد./س

برچسب ها: اردبیل ، فوریت ، طرح ، الحاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.