معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كاشان اظهار داشت: برنامه پزشك خانواده شهری و نظام ارجاع سال آینده پس از بازدید ستاد کشوری و تایید آن ها در منطقه كاشان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، دكتر سید علیرضا مروجی با اشاره به آماده سازی تمامی امكانات لازم به منظور اجرای برنامه پزشك خانواده در دو شهرستان كاشان و آران و بیدگل، گفت: به منظور انجام صحیح این برنامه، تغییر نگرش مردم دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: جمعیت زیر پوشش این برنامه در منطقه كاشان بیش از 400 هزار نفر است كه هم اکنون در حدود 207 هزار نفر از آنها در سامانه سلامت ایرانیان ثبت نام شده اند.

وی تصریح کرد: زیرساخت های لازم نیز برای اجرای برنامه پزشك خانواده شهری در دو شهرستان كاشان و آران و بیدگل فراهم شده و تسریع در روند انجام این برنامه تنها نیازمند مشاركت همگانی مردم است.

به گفته دکتر مروجی، ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات مردم از چگونگی عملكرد و مزیت های برنامه پزشك خانواده شهری و نظام ارجاع نقش مهمی در كمك به دست اندركاران برای اجرای موفقیت آمیز آن دارد.

وی تاکید كرد: در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، خدمات و مراقبت‌های سلامت در سه سطح به مردم ارائه می شود كه سطح یك پایگاه و مطب پزشك خانواده، سطح دو واحدهای تخصصی و سطح سه خدمات فوق تخصصی را در بر می گیرد.

دبیر ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشكی كاشان ادامه داد: پزشك خانواده مسئول ارجاع بیمار به سطوح 2 و 3 است و بیمار از طریق ارجاع پزشك خانواده خود، از خدمات بیمه ای بهره مند می شود.

دكتر مروجی خاطرنشان كرد: در برنامه پزشك خانواده ویزیت، فرانشیز دارو و خدمات تیم سلامت در سطح یك برای مردم رایگان خواهد بود.

وی یادآور شد: پزشك خانواده موظف است در تمام ساعات شبانه روز (به جز ساعات 10 شب تا 7 صبح كه با درخواست ستاد استانی و تایید ستاد كشوری قابل تغییر است) با در اختیار گذاشتن تلفن ثابت و همراه خود به مرکز پیام (call center) به ارائه مشاوره و راهنمایی لازم افراد تحت پوشش خود اقدام كند.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشكی كاشان علاوه بر مراكز بهداشتی و درمانی این شهرستان، مراكز بهداشتی و درمانی آران و بیدگل را نیز زیر پوشش دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.