دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: در یکصدو پنجاه و هشتمین جلسه کمیته اجرایی المپیک مصوب شد که رشته هایی که شانس کسب مدال را دارند به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام کنیم.

بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به بودجه محدود کمیته ملی المپیک و عدم دریافت کمک 12 میلیاردي از سوی مسئولان قرار براین شد که رشته هایی که مدال آور هستند به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اعزام کنیم و اين تصميم مورد تصویب اعضای کمیته اجرایی المپیک قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است هفته آینده کمیته تدارک المپیک تشکیل شود و مسئولان فدراسیون های ورزشی هم دعوت کنيم تا در این جلسه حضور یابند.

افشارزاده عنوان کرد: براساس تصمیمات جلسه کمیته اجرایی المپیک قرار شد که بانوان ملی پوش هم به تعداد نفرات اعزامي به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی اضافه شوند.

بانوان در مسابقات بین المللی گوانگجو و المپیک نتایج خوبی کسب کردند و فعال بودند به خاطر همین آنها را با کاروان سومین دوره بازی های همبستگی اسلامی اعزام می کنیم.

وی درباره اقدامات کمیته ملي المپیک در مورد مشکلات مالی و بودجه ای ورزش گفت: ما مصوبات مالی سال 90 را به خوبی اجرا کردیم، همچنين 75 تا 100 درصد از بودجه پیش بینی شده را به فدراسیون های مدال آور پرداخت و مبالغی که در بودجه جاری المپیک بود هم در اختیار فدراسیون های دیگر قرار دادیم.

افشارزاده در ادامه تصریح کرد: مشکلی در تأمین بودجه ها نداریم مرادی مسئول بخش مالی وزارت ورزش و جوانان تا الان 6 میلیارد از 12 میلیارد بودجه المپیک را پرداخت کرده و قرار است تا پایان سال مابقی بودجه را تأمین کند.

وی تصریح کرد: ما سه رویداد مهم در سال آینده داریم و خودمان را برای این مسابقات آماده می کنیم. برای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی قرار است 65 تا 70 ملی پوش را اعزام کنیم. تیرماه مسابقات رزمی و شهریورماه مسابقات جوانان آسیا در اینچون کره جنوبی را پيش رو داریم.  مسابقات غرب آسیا حوالی سال آینده در تهران برگزار مي شود که من نيزبه عنوان دبیر کل این مسابقات هستم.

وی درباره ارسال اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: خوشبختانه دوشنبه 2 بهمن ماه اصلاح اساسنامه را به IOC ارسال کردیم و مشکل خاصی در این باره نداریم.

وی تصریح کرد: پیش بینی کردیم که بعد از اینکه IOC اصلاح اساسنامه را مصوب کرد و فرستاد مجمع عمومی انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کنیم.

افشار زاده عنوان کرد: با حضور نماینده سجادی معاون ورزش و جوانان ملاحظات را در اساسنامه لحاظ کردیم و بعد از بررسی کامل آن را به IOC ارسال کردیم.

وی عنوان کرد: با توجه به پایان تعطیلات در اروپا، روز گذشته اساسنامه مجمع را به کمیته بین المللی المپیک IOC فرستاده و رسید آن را هم دریافت کردیم.

افشار زاده درباره بندهای اصلاح شده در اساسنامه گفت: اصلاحات ویژه ای نداشتیم، با توجه به محدودیت لحاظ شده توسط کمیته بین المللی المپیک همه موارد را پیش بینی کردیم. برخی از نمایندگان حذف و برخی دیگر اضافه شده را در اين اساسنامه لحاط کرديم.

وی درباره مخالفت عباسی با بندهای اصلاح شده در اساسنامه گفت: وي مخالفتی در اين زمينه انجام ندادند و نظر مساعدی نسبت به اصلاح اساسنامه داشت. عباسی و سجادی در جلسه هیات اجرایی حضور داشتند و نظراتشان را عنوان کردند و در نهايت اصلاح اساسنامه با رضایت و موافقت وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت و به تائید نماینده وزارت ورزش رسید.

وی درباره احتمال قبول نکردن اصلاح اساسنامه توسط IOC گفت: با توجه به رعایت نکته سنجی صورت گرفته در اصلاح اساسنامه به نظرم بدون هیچ مشکلی IOC اصلاح اساسنامه را تائید و به ما ابلاغ کند. دوشنبه 30 بهمن ماه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک را برگزار می کنیم.

افشارزاده درباره حضور روسای فدراسیون شنا و قایقرانی در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک گفت: ما منتظر تاييديه اصلاح اساسنامه از کمیته بین المللی المپیک هستیم تا مجمع عمومی را تشکیل دهیم. در مورد حضور روسای شنا و قایقرانی بعد از اصلاح اساسنامه تصمیم گیری می کنیم.

وی درپایان خاطر نشان کرد:  قصد داریم که انتخابات را هر چه سریعتر برگزار کنیم. رسانه های ورزشی رسالت مهمی دارند و باید از تنش ها تا قبل از اصلاح اساسنامه دوری کنند تا کمیته اجرایی ملی المپیک کارها را به طور مطلوب انجام دهد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار