عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بيان اينكه امروز مهمترین مسئله در حوزه اقتصادی کشور مسئله تورم است، گفت: دولت بهتر است به جای آنکه قدرت خرید مردم را از طریق نقدینگی بالا ببرد، بايد طرح‌هایي برای تامین هزینه‌های زندگی اقشار کم درآمد و تحت فشار جامعه ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس،حاجی آباد،قشم و خمیر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور و جنگ آشکار دشمنان نظام که تحریم‌ها را به مردم تحمیل می‌کنند اصلاح ساختار اقتصادی بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

وی افزود: امروز افرادی در کشور وجود دارند که می‌گویند نباید دست به اصلاح زد اما اقتصاد مقاومتی شامل 4 اصل مردمی بودن،درون‌گرا بودن، دانش‌گرا بودن و صادرات‌گرا بودن است و بدون این تغییرات اساسی رسیدن به این هدف ممکن نیست.

جراره با بيان اينكه امروز مهمترین مسئله در حوزه اقتصادی کشور مسئله تورم است، تصريحكرد: دولت بهتر است به جای آن‌که قدرت خرید مردم از طریق نقدینگی را بالا ببرد بايد طرح‌های برای تامین هزینه‌های زندگی اقشار کم درآمد و تحت فشار جامعه ارائه کند.

نماینده بندرعباس با بيان اينكه مجلس شورای اسلامی با قدرت شناخت و تدبیر باید در زمینه پاسخگویی به مسائل مختلف هوشیار باشد ، افزود: نباید به واسطه این که دولت در زمینه‌های مختلف تحرکاتی را انجام داده نافی مسئولیت مجلس شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نزدیکی موعد انتخابات رياست جمهوري و تحت تاثیر قرار گرفتن فضای عمومی كشور اظهار داشت: بعضی از افراد با عنوان کردن مقوله انتخابات آزاد قصد بر هم زدن آرامش حاکم بر فضای كشور را دارند اما تذکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی باید چراغ راه  و هدایتگر جامعه باشد.

جراره اضافه كرد: افرادی که بحث انتخاب آزاد را مطرح می‌کنند همانهایی هستند که با فریب مردم در دوره‌های قبلی و هم‌نوا با دشمنان درصدد ایجاد فتنه برآمدند که باید در مقابل این افراد هوشیار بود.

وی با اشاره به ماهیت تلخ این اقدام گفت: جای تاسف است که فعالان در این زمینه کسانی هستند که به ادعای خود از اول انقلاب برای تحقق اهداف و آرمان‌های آن کوشیدند حال آن‌که سخنان برخی از اظهارات حاکی از تطهیر فتنه گران دارد و این واقعیتی تلخ است.

جراره در ادامه با اشاره به اینکه نیاز امروز مسیر اصولگرایی در انتخابات شور و نشاط جوانانه است، افزود: شور و نشاط جوانان است که می‌تواند توانایی و ایستادگی در مسیر حق را داشته باشد نیاز امروز و فردای ما تنها به حضور افراد در نظام خلاصه نمی‌شود بلکه نیاز به حضور مداوم و شخص محوری است.

نماینده بندرعباس، قشم، خمیر در ادامه در تشريح مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: مشکل هرمزگان عدم بهره‌گیری منطقه از فرصت‌های اقتصادی، صنعتی و... است و اينكه جوانان از اشتغال بی‌بهره‌اند مردم این منطقه از خصوصی سازی منفعت نمی‌برند.

جراره با بيان اينكه این منطقه نیازمند تاسیس دانشگاه صنعتی و تخصصی،‌گاز، نفت و پتروشیمی است، ادامه داد: تولید و تامین برق منطقه بندرعباس نیاز جامع و ضروری است و لازم است مصوبات دولت برای ساخت نیروگاههای جدید در این منطقه اجرایی شود.

نماينده مردم بندرعباس با بيان اينكه مشکلات مالکیت زمین‌های قشم هنوز حل نشده و به ذخایر آزاد منطقه توجهی نمی‌شود، افزود: مشکلات مردم هرمز همچنان پایدار است و کشاورزان نمی توانند در حیطه خود فعالیت کنند و در منطقه طهورستان به دلیل عدم شرایط مناسب امکان کشت و زرع ندارند .

وی در پایان خواستار ساماندهی راههای روستا و استان و رفع محرومیت از این استان شد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: دولت ، تورم ، اصلاح ، نقدینگی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار