رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین پیرموذن در نشست مشترک با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان یک ظرفیت ویژه برای فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود و باید تدابیر و تمهیدات لازم برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور اندیشیده شود.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان اردبیل خاطرنشان کرد: استان اردبیل دروازه کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود و از موقعیت و شرایط استثنایی برای فعالیت‌های اقتصادی با کشور آذربایجان برخوردار است، به طوری که 90 درصد صادرات استان به جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد.

رئیس شورای مشترک بازرگانان ایران و جمهوری آذربایجان فعالیت‌های تجاری دو کشور را کافی ندانست و تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو و نیز تأسیس دفتر شورای مشترک بازرگانان دو کشور در باکو می‌تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان هموارتر کند.

پیرموذن افزود: بخش خصوصی برای ساخت و راه‌اندازی مرکز تجاری و نیز دفتر شورای مشترک بسیار مصمم است و انتظار داریم بخش دولتی نیز در این خصوص تلاش مضاعف داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات عدیده تجار ایرانی در اخذ ویزا، مشکلات سیستم بانکی و عدم امکان جابجایی ارز و قوانین دست و پا گیر برای صادرات و مبادلات تجاری را از جمله عوامل بازدارنده در توسعه صادرات و رونق تجاری بین دو کشور عنوان کرد.

پیرموذن بیان داشت: برای رشد مناسب در فعالیت‌های اقتصادی، باید دو کشور شرایط و تمهیدات لازم را برای تجار و بازرگانان فراهم کنند.

وی با تقدیر از سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به خاطر حضور در اتاق اردبیل و استقبال از پیشنهاد اتاق برای تأسیس میز مشترک دو کشور و نیز برگزاری جلسات فصلی ادامه داد: برگزاری نشست‌های فصلی بین مسئولان بخش خصوصی و دولتی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در خصوص تجارت و اقتصاد می‌تواند راهکار مؤثری برای توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور باشد/س 

برچسب ها: اردبیل ، مرکز ، تجاری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.