تظاهرات گسترده منتقدان اوباما همزمان با مراسم تحليف+ تصاوير

مراسم سوگند رئيس جمهور آمريکا در حالي برگزار شد که مخالفان وي با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز، تغيير در سياست هاي اوباما در دور دوم رياست جمهوري اش را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، اوباما در سخنراني خود بار ديگر وعده هايش را براي حمايت هر چه بيشتر از مردم فقير، بيمار و به حاشيه رانده شده تکرار کرد.

وي در حالي صحبت از عدالت و کرامت انساني کرد که بسياري مي گويند در اجراي وعده هايي که در دوران تبليغات رياست جمهوري اش داده بود ناکام مانده است. 

مخالفان وي در چند خيابان آن سوتر از محل برگزاري مراسم تحليف گرد هم آمدند تا از رئيس جمهور کشورشان بخواهند به وعده هايي که در دور نخست رياست جمهوري اش داده بود، عمل کند و به برخي از سياست هاي خود در داخل و خارج از آمريکا پايان دهد.

آمار کاپلان از فعالان جنبش "جهان منتظر نمي ماند" گفت امروز، روز برگزاري تحليف باراک اوباماست که همچنان برخي از جناياتي را که در دوران بوش صورت مي گرفت و منفور ما بود تکرار مي کند و حتي گسترش مي دهد؛ اقداماتي مانند جنگ در افغانستان، استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين و حمله به سومالي و پاکستان.

برخي از تظاهر کنندگان در سراسر واشنگتن گردهم آمدند و مسائل زيادي را مطرح کردند.

پري کينگ از حزب سبز واشنگتن دي سي گفت بزرگترين موفقيتي که در استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين به دست آمده است اين بود که القاعده بتواند نيروهاي بيشتري را براي خود جذب کند. اين هواپيماها باعث مي شوند شمار زيادتري به سوي القاعده جذب شوند.

مايکل مارسئو از جنبش کهنه سربازان براي صلح نيز معتقد است براي ما جاي بسيار سرخوردگي دارد زيرا اين رئيس جمهور قرار بود رئيس جمهور صلح باشد ولي نه فقط حملات با پهپادها را گسترش داد بلکه قانون دفاع ملي را گسترش داد که بر اساس آن مي توان شهروندان آمريکايي را بدون هيچ اتهامي و براي مدت زماني طولاني تر بازداشت کرد که از ديدگاه ما غير قانوني است.
قوانين زيست محيطي، فقر، حقوق مدني، قدرت شرکت هاي خصوصي و ادامه فعاليت زندان گوانتانامو از جمله ديگر مسائلي بودند که مطرح شدند.

کينگ معتقد است بسياري بر اين باور رسيده اند که اوباما نه براي مردم بلکه براي معدودي قدرتمند کار مي کند؛ شرکت هاي نفتي، شرکت هاي اسلحه سازي يا صنايع ساخت و اداره زندان ها و برنامه وي ترويج شرکت هاي خصوصي است و با برنامه هايي که مردم به دنبالش هستند، تفاوت دارد.

مراسم امسال همزمان با تعطيلات مارتين لوترگينگ نيز بود.

مارتين زوندمانيس از ائتلاف حقوق مدني مونتگومري گفت ما براي لوترگين بسيار احترام قائل هستيم و باور داريم که اگر وي اکنون زنده بود، در کنار ما معترضان بود و به سياست هاي دولت آمريکا اعتراض مي کرد.

اعتراض شهروندان آمريکايي به سياست هاي اوباما از هفته هاي پيش شروع شده است و پيش بيني مي شود در روزهاي آتي نيز ادامه داشته باشد. معترضان اميدوارند اوباما صداي اعتراض آنان را شنيده باشد و دور دوم رياست جمهوري خود را از دور نخست آن متفاوت تر کند.















برچسب ها: اوباما ، مراسم ، تحلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار