فرماندار مشهد مقدس شفاف‌سازی قیمت‌ها برای مردم را از جمله راهکارهای کنترل جو روانی بازار و جلوگیری از گران­فروشی توسط برخی افراد سودجو دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد، حسن موحدیان در حاشیه ششمین اجلاس نمایندگان مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد اظهار کرد: اصناف همواره خدمتگزار مردم و در تمامی موارد سرآمد و پیشگام بوده­اند بنابراین باید در شرایط اقتصادی پیش آمده، با افزایش نظارت بر واحدهای صنفی و ایجاد ارتباط صادقانه با مردم بازار را از لحاظ روانی کنترل نمایند.

 

موحدیان اصناف را در تورم اقتصادی حاکم بر جامعه مبرا دانست و افزود: تورم اقتصادی موجود در جامعه به دلیل تحریم­ها و برخی سیاست­های اقتصادی بوجود آمده است و اصناف نقشی در آن ندارند اما باید توجه داشت که واحدهای صنفی نیز باید با توجه به قیمت­گذاری­های انجام شده و رعایت انصاف عمل نموده و از گران فروشی بپرهیزند.

 

وی در خصوص قیمت­گذاری کالاها عنوان کرد: کمیته قیمت­گذاری اجناس باید با دقت نظر بیشتری عمل نماید تا قیمت­های در نظر گرفته شده برای محصولات واقعی باشد، در غیر این صورت سود حاصل برای کسبه پاسخگوی هزینه­های واحدهای صنفی نبوده و این موضوع موجب افزایش تخلفات می­گردد.

 

فرماندار مشهد مقدس قانون را فصل‌الخطاب همگان دانست و خاطر نشان کرد: از آنجا که قانون تعیین کننده تمامی امور است، هر اتحادیه باید در مسائل مرتبط با صنف خود جوابگو بوده و با متخلفان به طور جدی و مطابق با قانون برخورد نماید./س

برچسب ها: کنترل ، جو ، قیمت ، ثابت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.