مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم در پیامی گفت: عينيت بخشيدن به مفاهيم عالي الهي در قالب هنر از دغدغه هاي ديرين هنرمندان در عرصه هاي مختلف هنر متعهد بوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، متن كامل پيام مرتضي اسماعيلي طبا به شرح زير است:

عينيت بخشيدن به مفاهيم عالي الهي در قالب هنر از دغدغه هاي ديرين هنرمندان در عرصه هاي مختلف هنر متعهد بوده است. تجسم يك موضوع معنوي در قالب شعر- نقاشي- عكس- نمايشنامه – فيلمنامه و فيلم در واقع بخشي از سلسله مراحل فرآيند تبديل معقول به محسوس است كه اصلي ترين موضوع در خلق آثار هنري است.
موضوعات و مفاهيم معنوي از اصول عقايد گرفته تا فروع دين و علوم عقلي و استدلالي مانند گل هايي هستند كه براي تبديل به شهد ناب و مطبوع نياز به يك فرآيند پيچيده دارند و در اين مرحله است كه رسالت و ماموريت هنرمند جلوه گر مي شود. هنر هفتم كه در تاثيرگذاري آن بر مخاطب هيچ كس ترديد ندارد از جمله ي اين هنرهاست.
فرآيند تبديل يك سوژه و ايده به فيلمنامه و سپس فيلم و خلق يك اثر سينمايي فرآيندي بس سرنوشت ساز است.
در اين ميان فيلم كوتاه رسالتي سنگين تر بر دوش دارد چرا كه بنا دارد تا يك مفهوم و يا يك احساس را در كوتاه ترين زمان و تاثيرگذارترين حالت به مخاطب منتقل نمايد. فيلم كوتاه از يك نظر به حكمت شبيه است چرا كه حكمت هم در قالب كلماتي معدود و كوتاه مفاهيمي بس بزرگ را به شنونده منتقل مي نمايد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.