استاد تاريخ خاورميانه دانشگاه عبري گفت: اکثر سران نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل با حمله به ايران مخالفند و بنياهمين نتانياهو اگر بخواهد از سخنراني اش در مجمع عمومي بهره ببرد، قطعا شکست خواهد خورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره عرب، "الداد باردو" در گفتگو با اين شبکه تصريح کرد: اغلب کارشناسان و فرماندهان نظامي و سران نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل با حمله نظامي به ايران مخالف هستند و توصيه مي کنند که اسرائيل خود را وارد جنگ با ايران نکند اما نتانياهو به صورت شخصي عقيده اي ديگر دارد و شايد اين مساله ناشي از عقده هاي وي باشد. بنابراين نمي توان به صورت قطعي گفت اسرائيل به ايران حمله نظامي مي کند يا نه.

وي افزود: از آنجا که راي دهندگان اسرائيلي در حال حاضر بيشتر به مسائل اجتماعي و اقتصادي توجه دارند و به مساله ايران توجه چنداني نشان نمي دهند نتانياهو نيز در فعاليت هاي تبليغاتي اش درباره ايران سکوت کرده است.

باردو گفت: به نظر نمي رسد اسرائيل بدون اخذ موافقت آمريکا اقدام به حمله نظامي عليه ايران کند.

اين کارشناس اسرائيل خاطرنشان کرد: بنيامين نتانياهو در سپتامبر گذشته در مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني کرد و آن عکس کذائي از بمب هسته اي ايران را نشان داد و گفت ما تا بهار آينده بيشتر وقت نداريم بر اين اساس اگر نتانياهو بخواهد از اين برگ در انتخابات بهره بگيرد با اين خطر مواجه است که در ميان مردم اعتبارش را از دست بدهد.

از يک سو نتانياهو به دنبال ايجاد تنش با آمريکاست زيرا وي مي خواهد خود را به عنوان يک مرد قدرتمند و باهوشي نشان دهد که زبان انگليسي را به خوبي صحبت مي کند و بلد است با نيروهاي سياسي درون آمريکا چگونه بازي کند. از سوي ديگر باراک اوباما جان کري را که از بازها نيست به عنوان وزير امور خارجه دولت خود برگزيده است و بر اين اساس وضعيت حساسي ايجاد شده است.

وي در پايان گفت: همانطور که گفتيم نتانياهو مي خواهد خود را به عنوان فردي باهوش جلوه دهد از اين رو جنگ اخير غزه را سريع پايان بخشيد ولي بايد حقيقت را گفت که وي امتيازهاي زيادي به جنبش حماس داد.
برچسب ها: اسرائیل ، حمله ، نتانیاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار