اجرای طرح پزشک خانواده در جنوب تهران متوقف شد

سرپرست معاونت بهداشتی درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد:مشکل در تامین منابع مالی برای بیمه ها، علت اصلی حذف جنوب تهران از اجرای طرح پزشکی خانواده

دکتر علی رضا دلاوری، سرپرست معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 2800000 نفر را تحت پوشش دارد و مجموعه شهرستان های اسلامشهر و شهر ری و جنوب تهران ، مناطق 10، 11، 16 ،17 و 19 را شامل می شود.

دلاوری با بیان این که سازمان های بیمه تا تاریخ 91.10.20 قرار دادهای خود را برای جنوب تهران اجرا می کنند گفت: اخیراً سازمان های بیمه مناطق جنوب تهران را از لیست قراردادی خود حذف کرده است.

وی در ادامه افزود: مشکل در تامین منابع مالی برای بیمه ها را علت اصلی حذف جنوب تهران از اجرای طرح پزشک خانواده مطرح کرد .

وی اظهار داشت: پرداخت هایی از طرف بیمه ها برای شهرستان های اسلامشهر و شهر ری انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم سازمان های بیمه هرچه سریع تر همکاری کرده و جنوب تهران را نیز در لیست قراردادهای خود اضافه کنند.

دلاوری تصریح کرد: یکی از معضلاتی که گریبانگیر آن هستیم میزان هزینه ها در استان تهران است که با سرانه تعریف شده همخوانی ندارد و این سرانه باید برای پزشک عمومی افزایش پیدا کند.

وی همچنین گفت: وزارت بهداشت و وزارت تعاون هر دو پیگیر این مشکل هستند که در صورت حل آن پزشکان با روی گشاده وارد طرح شوند.

وی در پایان گفت: بهترین کاری که بیمه ها می توانند انجام بدهند این است که هر نوع قراردادی را با داروخانه ها عقد کنند و داروخانه ها مجاب باشند که روند قراردادهای پزشک خانواده را برای افرادی که از طریق پزشک خانواده به آن ها ارجاع داده می شود اجرا کنند./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار