رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی کردستان گفت: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مصرف بهینه اعتبارات و استفاده صحیح از امکاناتی است که در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار ‌دارد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین دهقانی در مراسم تودیع و معارفه معاون هزینه و رئیس خزانه‌ معین سازمان امور اقتصادی و دارایی استان که با حضور ذیحسابان و مدیران‌ مالی  دستگاه‌های ‌اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد کشور ما در شرایطی خاصی قرار دارد و الگوی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ارائه‌ کردند راهبرد ما است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی کردستان به اشاره به اصول اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: رهایی از اتکای کشور به درآمدهای نفتی یکی از این اصول است که امید می‌رود از طریق تحول و اصلاح نظام مالیاتی محقق شود.

وی گفت: هر چند به موجب قانون وصول درآمدهای عمومی کشور از جمله درآمدهای مالیاتی بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز هست اما نقش خزانه‌دارای کل‌ کشور و به تبع آن خزانه معین استان و ذیحسابان و مدیران مالی در این راستا تعیین‌کننده است.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان کردستان افزود: یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی مصرف بهینه اعتبارات و استفاده صحیح از امکاناتی است که در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار‌ دارد.

به گفته دهقانی، ذیحسابان و مدیران مالی می‌توانند با اولویت‌بندی و دادن مشاوره به روسای دستگاه‌های اجرایی در راستای صرفه‌جویی اقدام کنند و خزانه‌داری هم می‌تواند با گسترش نظم مالی و اصلاح رفتارهای‌مالی در این راستا نقش تعیین‌کننده‌ایی داشته‌ باشد.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان کردستان افزود: مدیران باید نگاه سیستمی داشته‌ باشند تا بتوانند با دیدن تمامی اجزا و عناصر در کنار هم، مدیریت مالی قوی را در حیطه کاری خودشان پیاده کنند.

وی تخصص‌گرایی و توانمند‌کردن منابع‌ انسانی را از دیگر خواسته‌های مدیریت سازمان از معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان برشمرد و تصریح کرد: سرمایه انسانی بالاترین سرمایه در هر دستگاهی است و نگاه به این مقوله باید یک نگاه ویژه باشد.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات محسن حق‌شناس در طول دوران تصدی مسئولیت‌شان، خاطر نشان کرد: نظارت مالی، وصول درآمدهای عمومی استان و قرار‌گرفتن در ردیف استان‌های برتر در این زمینه و گزارشگری مالی به موقع از جمله خدمات آقای حق‌شناس در زمان خدمت‌شان بود.

معاون جدید هزینه و رئیس خزانه معین استان هم در سخنان کوتاهی تقویت نظارت مالی، استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در زمینه خدمت هر جه بیشتر و ساماندهی اموال دستگاه‌های اجرایی را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد.

اسماعیل سلیمانی گفت: نباید هیچ برنامه و رفتاری در حوزه معاونت هزینه استان غیر‌هدفمند باشد و امید می‌رود با همدلی و همکاری هر چه بیشتر بتوانیم در راستای خدمت به ایران اسلامی گام بر‌داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات محسن حق‌شناس قدردانی و  اسماعیل سلیمانی به عنوان معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان معرفی شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.