نگاهی به انحطاط اخلاقی در آمریکا در گزارش جوان آنلاین

وقتی زنان در آمریکا مورد تعرض قرار می گیرند و خبری از مجازات مجرمان نیست

تجاوز به عنف در کشور آمریکا، یکی از جرائمی است که کمترین میزان مجازات علیه آن اعمال می شود. بر اساس آماری که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، در سال دو هزار و نه بیش از هشتاد و هشت هزار و نود و هفت مورد تجاوز به عنف در آمریکا گزارش شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تجاوز به عنف در کشور آمریکا، یکی از جرائمی است که کمترین میزان مجازات علیه آن اعمال می شود. بر اساس آماری که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، در سال دو هزار و نه بیش از هشتاد و هشت هزار و نود و هفت مورد تجاوز به عنف در آمریکا گزارش شده است.

بر اساس آمار پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، در سال دو هزار و نه بیش از هشتاد و هشت هزار و نود و هفت مورد تجاوز به عنف در آمریکا گزارش شده است اما بررسی ها نشان داده این جرم اجتماعی با کمترین میزان مجازات در جامعه آمریکا روبرو است.

این در حالی است که اف بی آی، تجاوز به عنف را پس از قتل، دومین جرم خطرناک جامعه طبقه بندی می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ به گفته کارشناسان آمریکایی، دلیل اصلی اینکه اکثر قربانیان تجاوز جنسی در این کشور این مسئله را به پلیس گزارش نمی کنند این است که از آن وحشت دارند که در وهله اول، خودشان در این مورد زیر سوال بروند و گناه این جرم در ابتدا بر گردن خودشان بیفتد.

حالا اما بر اساس یک پروژه جدید تجاوز به عنف در آمریکا بررسی می شود. بر اساس پروژه اِن¬لایوِن، تجاوز جنسی یکی از مهم¬ترین موضوعات در ایالات متحده آمریکا که از صحبت مورد آن اجتناب می¬شود.

پروژه فوق طرحی روشنگرایانه برای آگاهی¬بخشی در مورد معضل تجاوز جنسی در آمریکا است که قصد دارد توجه آمریکایی¬ها را برای دخالت، اجرای عدالت، و کمک به قربانیان تجاوز جنسی، به این مشکل جلب کند.
بر اساس یکی از گزارش‌های پروژه ان¬لایون، از هر شش مرد آمریکایی یک نفر ممکن است در طول زندگی¬اش مورد تجاوز قرار بگیرد، این احتمال برای زنان بالاتر بوده و به یک نفر در هر چهار نفر می رسد.

پیامدهای تجاوز جنسی برای قربانیان بسیار اسفناک است و قربانیان تجاوز جنسی مستعد افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، اختلال تنش‌زای پس از رویداد که می¬تواند به مرگ بیانجامد، و اقدام به خودکشی، هستند. در حال حاضر خشونت‌های جنسی سالانه ۱۲۷ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه در بر دارد.

گفتنی است، آمار دقیقی در مورد تجاوزات جنسی در آمریکا و دیگر نقاط جهان وجود ندارد. بر اساس گزارش یک سازمان تحقیقتنی انگلیسی تنها ۵ تا ۲۵ درصد تجاوزات به مراجع ذی‌صلاح گزارش می¬شود. این در حالی است که اداره آمار قضایی آمریکایی ادعا می‎کنند ۵۰ درصد تجاوزات جنسی در امریکا گزارش می¬شوند. بر اساس برآورد پروژه ان¬لایون تنها ۱۰ درصد تجاوزات جنسی در آمریکا به مراجع ذی‌صلاح گزارش می¬شوند.

بر اساس گزارش مرکز مواد مخدر و جنایت سازمان ملل از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ سالانه به طور متوسط ۸۵ هزار تا ۹۵ هزار نفر در آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته اند و آمریکا پس از آفریقای جنوبی بالاترین تعداد تجاوز جنسی را دارا است.

بنا بر گزارش اداره آمار قضایی آمریکا کمتر از یک درصد متجاوزین به عنف در آمریکا محکوم به زندان می¬شوند.
گفتنی است، مسئله تجاوز جنسی در سیاست آمریکا نیز مورد بحث است اما در حالی که انتظار می‌رود سیاستمداران آمریکایی راه حلی برای این معضل پیدا کنند، نه تنها چنین اتفاقی روی نداده است بلکه در مواردی سیاستمداران آمریکایی در اظهاراتی عمق بی‌توجهی سیاسی به معضل تجاوز جنسی در آمریکا را نمایان کرده‌اند.

پس از اظهارت جنجال¬برانگیز یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تجاوز، این موضوع به یکی از بحث¬های چالش¬برانگیز عرصه سیاسی آمریکا در سال ۲۰۱۲ تبدیل شد.

تاد اکین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از میزوری و نامزد تصدی صندلی سنای آمریکا، در بحبوحه کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری و سنای ۲۰۱۲ در اظهارنظری در یک مصاحبه تلویزیونی گفت اگر "تجاوز مشروع" صورت پذیرد سقط جنین مجاز نیست و متجاوز باید تنبیه شود نه کودک. اکین از سوی بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از جمله هم حزبی‌هایش به خاطر اظهاراتش مورد شماتت قرار گرفت. پس از اکین، ریچارد مرداک خزانه¬دار ایالت این دیانا نیز در اظهارتی جنجال برانگیز بارداری ناشی از تجاوز را "مشیت خدا" خواند.

نگاه مشکل‌دار سیاستمداران آمریکایی به مسئله تجاوز جنسی و ناکارآمدی سیستم قضایی این کشور برای مقابله با متجاوزین به عنف راه را برای تجاوز هموار ساخته است، گواه این ادعا تحقیقات ذکر شده و رقم بالای تجاوزات گزارش شده است، گزارش‌هایی که شاید یک پنجم رقم واقعی تجاوز در آمریکا هم نباشد.‌
برچسب ها: آمریکا ، وبگردی ، فساد ، انحطاط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا