پرخوری، كم‌خوری،‌ كم‌تحركی در كنار عوامل ارثی مي‌تواند باعث نارسایی كلیه شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، دکتر سیم فروش با بیان این مطلب اظهار داشت: كلیه‌ها در بدن وظايف بسیاری از جمله تصفیه مواد زائد از بدن، تنظیم آب و الكترولیت بدن و دخالت در ساختمان خون و استخوان‌ها را دارند كه با نارسایی كلیه‌ها این سیستم‌ها مختل می‌شود.

وی با بیان این که نشانه‌هاي نارسایی كلیه به طور تدریجی اتفاق می‌افتد، افزود: كم‌خونی مزمن كه بتدریج ايجاد می‌شود یا خون دماغ شدن و به هم ریختن سیستم انعقاد خون از علائم نارسايی كلیه است.

فوق‌تخصص كودكان اورولوژی تصریح کرد: ممكن است شخصی با شكستگی عضوی از بدن به پزشك مراجعه كند یا فردی با فشارخون بالا يا ورم صورت یا اندام‌ها یا به دلیل حجم و تكرر ادرار در شب و افزایش آن مراجعه كند که همه اینها مي‌تواند از عوامل نارسایی كلیه باشد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از نارسايی كلیه باید نشانه‌هايي را بشناسیم علائم با یك آزمایش ساده اوره یا كراتینین قندخون و سونوگرافی ساده تشخیص داده می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: امروزه بیماری قند بیشترین عامل نارسایی كلیه را تشكيل مي‌دهد، بنابراین در تشخیص بیماری قند بايد توجه ويژه‌اي داشته باشید

دکتر سیم فروش با بیان این که مهم‌ترین عوامل پیشگیری از نارسايي كليه به داشتن روش مناسب زندگی وابسته است، خاطزرنشان کرد: پرخوری، كم‌خوری،‌ كم‌تحركی در كنار عوامل ارثی مي‌تواند باعث نارسایی كلیه شود. همچنين با نوشیدن آب زیاد و تشخیص بموقع با مراجعه به پزشك متخصص مي‌توان از این بیماری خطرناك پيشگيري كرد./ع2

برچسب ها: کلیه ، ارثی ، سونوگرافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار