يکي از مقامات بلند پايه روس در سخناني که در خبرگزاري هاي روس منتشر شد اعلام کرد صادرات تجهيزات نظامي روسيه ، دومين توليد کننده بزرگ سلاح در جهان ، به سطح بي سابقه پانزده ميليارد و دويست ميليون دلار در سال دو هزار و دوازده رسيد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ الکساندر فومين مدير بخش فدرال همکاريهاي نظامي - فني روسيه تصريح کرد اين رقم که قرار است اواخر ژانويه / اوايل فوريه اصلاح شود ،  دوازده درصد بيشتر از اهداف دولت است .

اين رقم همچنين رشد پانزده درصدي را در مقايسه با سال 2011 نشان مي دهد که در طول آن مسکو سيزده ميليارد و دويست ميليون دلار سلاح صادر کرده بود.روسيه ، دومين توليد کننده تسليحات در جهان پس از آمريکا، فروش هاي تسليحاتي خود را در مقايسه با آغاز دهه دو هزار  بيش از دو برابر کرده است. اين کشور مشتريان بزرگي مانند هند و چين دارند.

روسيه همچنان تجهيزاتي به سوريه مي فروشد اما اعلام کرده است ،اين سلاح ها عمدتا سامانه هاي دفاع ضد هوايي و نه سلاح به معناي خاص آن است.فومين تصريح کرد افغانستان ، غنا ،‌تانزانيا و عمان جزو مشتريان جديد صنايع روسيه در سال 2012 محسوب مي شوند. ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه اواخر دسامبر و در جريان سفر رسمي خود به هند ، که بزرگ ترين وارد کننده سلاح در جهان است ، توافقنامه هايي به ارزش چندين ميليارد دلار اساسا براي فروش بالگرد و هواپيماهاي جنگنده، امضا کرد.
برچسب ها: تانک ، روسیه ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار