كارشناس مسئول بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان كهگيلويه، گفت: فقدان ید و فلوئور و تاثیر آن در ابتلا به گواتر و پوسیدگی دندان‌ها، از جمله مشکلات مصرف آب های بی کیفیت است.

 مهندس نوراله فرهادي در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، افزود: اگر چه بیش از سه چهارم کره زمین را آب فرا گرفته، اما آب اقیانوس‌ها، دریاها و اغلب دریاچه ها و بسیاری از منابع آب زیرزمینی به علت شوری بیش از حد و داشتن املاح معدنی برای مقاصد بهداشتی، کشاورزی و صنعتی، غیرقابل استفاده است.
سلامت انسان در گرو آب آشامیدنی سالم است
وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بهداشتی کشورهای در حال پیشرفت، ناشی از عدم برخوردای از آب آشامیدنی سالم است، اظهار کرد: محور توسعه پایدار، انسان سالم و سلامت انسان در گرو بهره مندی از آب آشامیدنی مطلوب است.
فرهادي با اشاره به اهمیت دو بعد بهداشتی و اقتصادی در مبحث آب، تصریح کرد: آب آشامیدنی علاوه بر تامین مایع موردنیاز بدن به مفهوم مطلق آن یعنی H2O ، در بردارنده املاح و عناصر ضروری برای موجودات زنده نیز هست.
شناخت کمی و کیفی آب موجب تلاش برای بهینه سازی می شود
این کارشناس مسئول بهداشت محیط بهسازی آب را دارای ارتباط مستقیم با کاهش بیماری های عفونی برشمرد و ادامه داد: شناخت دقیق کیفیت و کمیت آب، نخستین گام برای بهینه سازی مصرف آن است.
فرهادی خاطرنشان کرد: علاوه بر مواد شیمیایی، موجودات ذره بینی در برخی آب ها، بیماری زا بوده و موجب ابتلا به بیماری های عفونی خطرناک می شوند./س
برچسب ها: یاسوج ، دندان ، گواتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.