معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت از آغاز عملیات شهرک صنفی اهر در زمینی به مساحت پانزده هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، راستی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر با اشاره به صدور مجوز تأسیس شهرک صنفی دراین شهرستان گفت: با راه اندازی این شهرک ضمن ساماندهی مشاغل پر سر و صدا و فنی در سطح شهر ضمن جلوگیری از پراکندگی این گونه مشاغل با اجرای این طرح مکانی مناسب برای فعالیت مشاغل فنی، کارگاه های کوچک زودبازده صنعتی و خدماتی فراهم می شود.

وی، گفت: آغاز به کار این شهرک در سطح شهرستان کمک موثری را به اشتغالزایی منطقه خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: با هماهنگی بعمل آمده با بانک رفاه به کلیه واحدهای صنعتی که در این شهرک سرمایه گذاری و فعالیت نمایند برای تجهیز و راه اندازی واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی تحت پوشش مجامع امور صنفی تسهیلات کم بهره بانکی پرداخت خواهد شد.

راستی همچنین بااشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی شهرستان اهر در زلزله اخیر مرداد ماه سالجاری خسارت جدید دیده اند گفت: با مشارکت و تعامل بانک صنعت و معدن از محل سه درصد اعتبارات تخصصی این بانک تسهیلات بانکی در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده از زلزله قرار می دهد.

جانشین سازمان صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از کم توجهی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به صنعت قالیبافی شهرستان اهر که بیش از ده هزار نفر به شغل قالیبافی اشتغال دارند گفت: با وجود تعداد زیاد متقاضی برای دریافت تسهیلات بانکی جهت فرشبافی امسال فقط 112 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند که بسیار ناچیز است .

وی، دراین جلسه همچنین از آمادگی این سازمان برای ایجاد نمایشگاه دائمی در شهرستان اهر در کنار شهرک صنفی اهر خبر داد و افزود: از محل تسهیلات سازمان توسعه تجارت آمادگی داریم در جهت احداث این طرح نیز کمک نمائیم. /س

برچسب ها: آغاز ، عملیات ، شهرک صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.