استاندار اردبیل بر روان‌سازی تردد مسافران گمرک بیله‌سوار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد در جریان بازدید از گمرک بیله‌سوار افزود: ما علاوه بر ساماندهی گمرک بیله‌سوار در تلاش هستیم تا با همکاری متولیان امر محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار را در دهه فجر افتتاح کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: با توجه به ایام پایانی سال و ورود مسافران از مرز بیله‌سوار ساماندهی مسافران ورودی و خروجی ضرورتی انکار‌ناپذیر است که در این باب باید همکاری و مساعدت لازم را همه دستگاه‌های متولی انجام دهند.

استاندار اردبیل وجود گمرک بیله‌سوار را در توسعه و رونق اقتصادی منطقه و ارتباط با کشورهای همسایه موثر اعلام و افزود: ضرورت دارد در رونق اقتصادی به اهمیت و جایگاه گمرک توجه داشته باشیم چرا که گمرکات پیشانی، آبرو و اعتبار اقتصادی نظام هستند و می‌توانند در خوداتکایی نقش موثری داشته باشند.

نیکزاد از تکمیل و بهره‌برداری محوطه و همچنین برخی امکانات و تجهیزات دیگر گمرک بیله‌سوار در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: استان اردبیل به دلیل آنکه جایگاه ویژه‌ای در توسعه کشاورزی، گردشگری و تجارت دارد به نظر می‌رسد در حد کافی تجهیزات و امکانات فراهم شود تا تردد مسافران و همچنین اقدام تجار و بازرگانان در تبادل کالایی خود صورت گیرد.

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیلنیز از افتتاح فاز اول طرح توسعه محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:طرح بهسازی محوطه پایانه در مساحت 4 هکتار و با اعتبار 23 میلیارد ریال و با پیشرفت 100 درصدی آماده افتتاح است.

وی افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها گسترش تجارت، رونق اقتصادی، تسریع و تسهیل امورات حمل و نقل را در پی دارد که این مهم نقش اساسی در محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی منطقه خواهد داشت.

علی اکبری با تاکید بر اینکه مسافران خارجی به ویژه اتباع آذری استان اردبیل اغلب با مقاصد درمانی، خرید و گردشگری وارد کشورمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: به همین منظور ساماندهی وضعیت تردد مسافران لازم و ضروری است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه این گمرک گفت: وجود گمرک بیله‌سوار می‌تواند در تحول اقتصادی منطقه بسیار موثر باشد./س

برچسب ها: بیله ، سوار ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.