گروه های اسلامی و یهودی در اقدامی مشترک، در صدد بازسازی شهر «جاپلین» هستند. این شهر در طوفان سهمگین سندی که چندی پیش رخ داد، خسارات بسیاری دیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما، از روز دوشنبه 21 ژانویه داوطلبانی از «مرکز اسلامی آمریکای شمالی»، «سازمان نیروهای امدادرسان یهودی» و «دانشجویان هیئت بین ادیان اسلام و یهودیت دانشگاه نیویورک»، قصد کمک در بازسازی شهر خسارت دیده جاپلین را دارند.
«شهید فاروق» مدیر بخش امداد و کمک رسانی مرکز اسلامی آمریکای شمالی اظهار داشت: این گروه ها به منظور کمک در بازسازی شهر جاپلین به نیروهای امداد رسان ملحق خواهند شد و به صورت داوطلبانه به خسارت دیدگان طوفان سندی، در بازسازی منازلشان کمک خواهند کرد.
وی افزود: این مرکز در گذشته نیز در پروژه های امداد رسانی زیادی شرکت کرده است. زمانیکه یک فاجعه رخ می دهد، این مرکز صرف نظر از مذهب و رنگ پوست افراد، به یاری شان می شتابد. در گردباد روز 22 ماه می سال 2011 که شهر جاپلین را در نوردید، داوطلبان مسلمان به کمک مردم شهر شتافتند و به هنگام شب در مسجد این شهر -که در یک آتش سوزی مشکوک در 6 اوت سال 2012 سوخت- استراحت کردند. همچنین بعد از طوفان سندی، در همان ساعت اولیه این حادثه داوطلبان مسلمان مشغول به برداشتن آوار و امداد رسانی به آسیب دیدگان ایالات نیویورک، کانزاس، اوکلاهما و سنت لوئیس شدند.  
وی در ادامه گفت: داوطلبان مسلمان به امید خدا، از روز دوشنبه 21 ژانویه عملیات بازسازی را آغاز خواهند نمود. متاسفانه به دلیل ویران شدن مرکز اسلامی جاپلین، داوطلبان در هتل های این شهر اقامت خواهند کرد.
«گیل تودی» سخنگوی مرکز اسلامی آمریکای شمالی اظهار کرد: داوطلبان مسلمان در نیویورک بسیار فعال بوده اند. این مرکز در روزهای نخست طوفان سندی هزاران بخاری، پتو وکیت های بهداشتی را در اختیار آسیب دیدگان قرار داد و خدمات درمانی و مشاوره ای را به آنان ارائه می داد.
«محمد عارف» معاون مدیر اجرایی این مرکز تصریح کرد: ما مسلمانان معتقدیم که هر کسی که در دنیا به هم نوع خود کمک کند، خداوند در روز قیامت به او کمک خواهد کرد و این اعتقاد الهام بخش ما در این مسیر است.
وی در ادامه گفت: همچنین همکاری مسلمانان و یهودیان در این عمل خیر، یک تجربه بسیار با ارزش و رضایت بخش است زیرا که نشان می دهد هیچ دشمنی بین مسلمانان و یهودیان وجود ندارد./ي2
برچسب ها: شهر ، جاپلین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار