دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران از برگزاری این همایش طی ماه جاری به میزبانی دانشگاه بیرجند خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

رضا پژوهش اظهارداشت: همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران پنجم و ششم بهمن ماه جاری برگزار می شود.

وی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش ملی را 98 مقاله عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد 70 مقاله برای ارائه در همایش ملی پذیرفته شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 27 مقاله به صورت سخنرانی و 46 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

پژوهش مدت زمانی این همایش را دو روز برشمرد و بیان کرد: این همایش ملی با همکاری انجمن نجوم ایران برگزار می شود.

دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران از حضور رئیس انجمن نجوم کشور ارمنستان در این همایش خبر داد و گفت: نجوم و اختر فیزیک، از مباحث ستاره شناسی، تشکیل و ساختار ستارگان، تشکیل و ساختار کهکشان، کیهان شناسی و نجوم رصدی از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

برآورد 120 میلیون ریالی برای برگزاری همایش ملی نجوم ایران

وی تصریح کرد: برای برگزاری این همایش هزینه ای بالغ بر 120 میلیون ریال برآور شده است.

پژوهش به برنامه های جانبی این همایش اشاره کرد و ادامه داد: بازدید از رصد خانه دانشگاه بیرجند، بازدید از قلعه و بازار بیرجند از جمله این برنامه ها است.

وی با اشاره به اینکه استانهای دور کمتر از این همایش استقبال کردند، افزود: مقالات رسیده در این همایش از استانهای تهران، مشهد، تبریز، کردستان، شیراز و سیستان و بلوچستان بوده است.

دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش ملی نجوم و اختر فیزیک ایران تعداد مقالات دانشگاه بیرجند در این همایش را 10 مقاله ذکر کرد.

پژوهش با بیان اینکه دانشگاه بیرجند 20 دانشجوی ارشد و دو دانشجوی دکتری در رشته نجوم دارد، گفت: تعداد دانشجویان ارشد گروه فیزیک این دانشگاه 60 نفر و دکتری 15 دانشجو است./س

برچسب ها: همایش ، نجوم ، فیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.