بیست و سومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ماموریت اطلاعاتی - عملیاتی خود از اقیانوس هند و خلیج عدن بازگشت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس این ناوگروه متشکل از ناو جماران و ناو بوشهر بود که پس از 68 روز دریانوردی امروز وارد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش شد .
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران و توان عملیاتی و اقتدار رزمی نیروی دریایی ارتش ، عقیم گذاشتن سیاستهای ایران هراسی استکبار ، تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی و مبارزه با دزدان دریایی از اهداف ماموریت این ناو گروه بود .
امیر دریادار سیاری افزود : این دومین ماموریت ناوشکن جماران در آبهای بین المللی است .
وی با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت 91 تصریح کرد : ناوگروه 23 هم با اقتدار کامل در حین ماموریت خود در خلیج عدن دراین رزمایش حضور یافت .
جانشین فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : ناوشکن جماران به فرمان فرماندهی کل قوا ساخته شد و با حضور و به دستور ایشان سفرهای عملیاتی خود را آغاز کرد .
امیر سرتیپ عبدالکریم موسوی افزود : امروز برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در ناوشکن ، در هزاران کیلومتر دور تر از سواحل کشور هستیم و این نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است .
فرمانده ناوگروه 23 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گزارشی از این ماموریت گفت : این ناوگروه در مدت 68 روز حضور خود در آبهای شمال اقیانوس هند ، خلیج عدن و دریای سرخ و طی کردن 8 هزار و 640 مایل دریایی موفق به رهگیری 429 فروند شناور شد .
ناخدا یکم بابک بلوچ افزود : از مجموع شناورهای شناسایی شده 53 فروند شناور در واحد پروازی نظامی از 22 کشور بود ./س

برچسب ها: بازگشت ، ناوگروه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.