وزير كشور در ديدار با همتاي روس خود گفت: جمهوري اسلامي ايران و روسيه در مبارزه با پديده تروريسم بين‌المللي، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و بسياري از مسائل ديگر با هم همسو هستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزير كشور صبح امروز(شنبه) در ديدار با "كولوكولتسف" وزير كشور روسيه و هيئت همراه وي از اتخاذ مواضع مقامات روسيه در مخالفت با تحريم‌هاي آمريكا و به رسميت شناختن حق ايران از انرژي هسته‌اي ابراز خرسندي كرد.

در اين ملاقات همچنين وزير كشور روسيه اظهار داشت: اولين اولويت كه مي‌تواند به تحرك روبه جلو در توسعه همكاريهاي ايران و روسيه كمك كند ايجاد اتحاديه‌هاي قانوني است. در حال حاضر دو وزارتخانه همكاريهاي چند بعدي در زمينه‌هاي مختلف دارند و در صورت امضاء موافقتنامه ادامه اين همكاريها سامان مي‌يابد.

كولوكولتسف خاطرنشان كرد: همكاران ما امروز آمادگي دارند تا سندي در اين زمينه آماده كنند تا به اتكا به آن رو به جلو حركت كنيم.

وزير كشور روسيه افزود: ايران و روسيه داراي تهديدها و چالشهاي مشتركي هستند و جرائم امروزي نياز به عكس‌العملهاي امروزي دارد بخصوص در بحث مبارزه با مواد مخدر، قاچاق انسان و تروريسم و تجربه ثابت كرده است تشريك مساعي در مبارزه با اين پديده‌ها با موفقيت بيتشري همراه خواهد بود.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ایران ، روسیه ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار