عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم گفت:‌ عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ قطعاً به تولید لطمه خواهد زد و زمینه رکود را در بسیاری از زمینه‌ها فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرموذن در خصوص مراحل اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت در ماه‌های اخیر سعی و کوشش همراه با رایزنی را انجام می‌دهد تا فاز دوم را به هر نحو ممکن به مرحله اجرا برساند در حالی که اجرای مرحله دوم بدون در نظر گرفتن موانع و مشکلات تولید‌کنندگان و صنعتگران قطعاً به ضرر آنها بوده و یک رکود حقیقی را در این بخش زمینه‌ساز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس به شدت پیگیر تخصیص مبالغ مورد نظر از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید و حمایت از واحدهای صنعتی است که به نظر می‌رسد دولت کمتر از تعهدات خود در این حوزه تزریق اعتبار داشته و نتوانسته است به معنای واقعی در سال تولید ملی به این بخش توجه داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دلیلی که مجلس تصمیم گرفت تا امسال گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا نشود این بود که این قضیه به تولید ضربه زده و سبب شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران از هدف‌گذاری خود منصرف شده و واحدهای خود را به مرحله تعطیلی بکشانند.

پیر‌موذن گفت: واقعاً کشور ما امروز در وضعیت اقتصادی نامناسب قرار دارد و تحریم‌ها و فشارهایی که از هر جهت به ما وارد می‌شود ما را در محاصره و تنگنا قرار داده است که راه برون‌رفت گرایش به تولید داخلی و کاستن از وابستگی‌های خارجی است که در این زمینه تولیدگران داخلی می‌توانند مهمترین رسالت و عظیم‌ترین کار را عهده‌دار شوند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که نباید بهای آب، برق، گاز و دیگر حامل‌های انرژی افزایش یابد ما موافق کمک به مردم هستیم و صنعتگران را نیز نسبت به حقوق این ملت محرم می‌دانیم و معتقدیم حرکت و پویایی آنها می‌تواند زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم را نیز فراهم آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان به برخی زمزمه‌‌ها مبنی بر افزایش 5 تا 7 برابری قیمت برق، بنزین و گازوئیل اشاره کرد و بیان داشت: البته در روزهای اخیر نشست‌هایی را در این زمینه با مسئولان امر داشتیم و مقرر شد در بودجه سال آینده به صورت هدفمند و ضابطه‌مند قیمت‌ها و نرخ‌گذاری‌ها اعمال شود و قطعاً مجلس مخالف افزایش چندین برابری قیمت سوخت و حامل‌های انرژی است.

پیرموذن افزود: ما سعی می‌کنیم با هدف حمایت از تولید، مهار تورم و ایجاد اشتغال حداقل تا پایان امسال از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها جلوگیری کنیم و به نظر می‌رسد در سال آینده نیز دولت فرصتی برای اجرا پیدا نخواهد کرد و دولت‌های آینده باید با راهکارهای مناسب و حمایت واقعی از تولید در این زمینه ورود پیدا کرده و عالمانه کار را به پیش ببرند.

وی تصریح کرد: دولت تا زمانی که زیر‌ساخت‌های لازم را برای ارتقای فناوری‌ها در حوزه تولید و صنعت و سرمایه‌گذاری فراهم نکرده است امکان ندارد اجرای مرحله دوم نتایجی را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم ادامه داد: تورم در اقتصاد کشور نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده و سبب شده است که حتی واحدهای صنعتی و اشتغالزا نیز دچار رکود و نابسامانی شوند که در این زمینه بهتر است هم مجلس و هم دولت با تدبیر در بودجه سال آینده عمل کنند.

وی ابراز داشت: برای بهبود و پیشرفت اقتصاد کشور باید با ارائه راهکارهای مناسب و نظارت قوی اقتصاد کشور را از بی‌ثباتی نجات دهیم.

این نماینده مجلس گفت: ‌تورم و بیکاری یکی از مسائل عمده در جامعه به شمار می‌رود و مجلس، دولت و بخش خصوصی در کنار هم باید تلاش جدی را برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و اشتغال داشته باشند/س 

برچسب ها: اردبیل ، فاز ، دوم ، هدفمندی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.