معاون گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنها مرکز مشاوره ژنتیک شمال شرق کشور در پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به اختلال ژنتیکی نقش مهمی دارد


حمزه لویی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب گفت: در این مرکز مشاوره های قبل و حین بارداری و همچنین آزمایش های مورد نیاز با حضور اعضای هیات علمی مجرب و تجهیزات مورد نیاز، جهت پیشگیری از نوزادان دچار اختلال ژنتیکی انجام می شود.

عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مشاوره های ژنتیکی نقش موثری در پیشگیری و یا درمان زود هنگام نوزادان با مشکلات و ناهنجاری های ژنتیکی بویژه بیماری ˈتالاسمیˈ دارد.

وی با اشاره به اینکه تالاسمی یکی از بیماریهای شایع خونی کشورمان به شمار می رود، افزود: در این مرکز با انجام مشاوره های ژنتیکی و آزمایش های مربوطه تا قبل از ماه چهارم بارداری می توان بیماری احتمالی تالاسمی ماژور جنین را تشخیص داد و از تولد آن جلوگیری کرد.

وی همچنین گفت: زوجینی که دچار بیماری تالاسمی مینور هستند، می توانند پیش از تصمیم جهت بچه دار شدن با مراجعه به این مرکز زیر پوشش مشاوره های تخصصی قرار گیرند.

حمزه لویی افزود:‌ هر خانمی که دارای زمینه هایی از جمله سقط های مکرر، سابقه نازایی در خانواده، اختلالات تیروئیدی، فشارخون و دیابت و سابقه ابتلا به سرطان در خانواده باشد، می تواند جهت بهره مندی از خدمات مربوطه به مرکز مشاوره ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کند.

برچسب ها: ژنتیک ، پیشگیری ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.