استاد حوزه و دانشگاه به احیای سنت‌های رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: امام حسن عسگری (ع) توانست سنت‌های اسلام و رسول اکرم (ص) را احیا کرده و در میان شیعیان ترویج دهد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌ الاسلام مجید درگاهی در مراسم سوگواری که به مناسبت سال روز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور جمعی از مسئولان، مدیران، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه در مسجد شیخ‌ الاسلام برگزار شد، اظهار داشت: خداوند وجود نازنین رسول اکرم (ص) و خاندان اهل بیت را برای ما اسوه و الگو قرار داد که همانا الگوی حقیقی و اسوه ما شیعیان و مسلمانان وجود نازنین رسول اکرم (ص) است.

وی خاطر نشان کرد: امام حسن عسگری (ع) در دوران زندگی سراسر نورانی و معنوی خود، به ترویج و گسترش سنت‌های رسول اکرم (ص) و مبارزه با برخی از شبهاتی که در دین وارد شده بود، پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه به عصر زندگی این امام همام پرداخت و تصریح کرد: وضعیت زندگی امام حسن عسگری (ع) در عصر ما تأثیر داشته است، زیرا بسیاری از مشکلاتی که در دوران زندگی این امام بزرگوار وجود داشت اکنون در جامعه ما نیز مشاهده می‌شود.

درگاهی به شبهات وارد شده از زمان امام هادی (ع) اشاره و اظهار داشت: در زمان امام هادی (ع) مباحث کلامی و مطالب شبهاتی در دین وارد شد و حتی در دوران امام رضا (ع)، خلافت مأمون موجب شد برخی از کتاب‌های فلسفی به دستور خلیفه عباسی ترجمه و شبهاتی وارد دین شود.

وی افزود: هدف دشمنان آن زمان در عصر امام حسن عسگری (ع) و امام رضا (ع) ضربه زدن به مکتب اهل بیت و کم‌رنگ کردن اهداف رسول اکرم (ص) و خاندان اهل بیت بود.

این استاد حوزه و دانشگاه اصل تولی و تبری را یکی از جلوه‌های این امام دانست و اظهار داشت: امام حسن عسگری (ع) در دوران زندگی خود تلاش کردند تا این محبت را در میان شیعیان گسترش دهند که متأسفانه این مسئله امروز در میان جوامع ما کم‌رنگ است.

درگاهی یادآور شد: در زمان امام حسن عسگری (ع) جامعه دچار خفقان بود و دشمنان می‌خواستند روحیه تولی و تبری یعنی محبت میان شیعیان از بین برود.

به گفته وی مسئله محبت امروز یک رکن مهم در دین اسلام است و یکی از اهداف زندگی این امام بوده و ادامه داد: یکی از اهدافی که این امام بزرگوار داشتند بیدارسازی و دوری از گناهان برای شیعیان بود و به آنان توصیه می‌کردند که تا می‌توانید از گناهان فاصله بگیرید./ج1

برچسب ها: قزوین ، سنت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.