رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با ایرانیان مقیم سودان اظهار داشت: هنوز ظرفیت های سرمایه‌گذاری در سودان برای سرمایه گذاران ایرانی مشخص نشده است و باید این ظرفیت‌ها با ارتباطات بیشتر سرمایه گذاران دو کشور مورد شناسایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اعزامی به سودان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ایرانیان مقیم سودان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، لاریجانی ضمن به ایام میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) گفت: هر آنچه باعث اعتلای زندگی ما است، از اسلام است چراکه اسلام توانست در دنیای امروزی نگاه جدیدی رو به حیات بشر نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر تمرکز تمدن غرب بر حیات مادی است، تفکری که در بطن اسلامی رشد کرده توانست تمدنی را که همزمان به حیات مادی و معنوی توجه می کند، بوجود آورد و این نگاه نگاهی است که می تواند تمام ظرفیت های انسان را بالفعل کند و این درحالیست که تمدن غرب که تک ساحتی رشد کرده، نمي‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای انسان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آموزه های اسلام ابعاد مختلف انسان را پرورش می دهد و این محور احیای معنویت و حیاط مغقول انسان است که روشنایی جدیدی در دنیای امروز است.

لاریجانی با بیان اینکه غرب همواره تحمیل هایی را بر مسلمانان ایجاد می کنند که ما در بقیه جغرافیای انسانی نمی بینیم، اظهار داشت: این بخاطر ارزشمندی تفکر اسلامی است که سبب حساسیت هایی شده است چراکه آزادگی موجود در این تفکر پرده های محدودکننده دید انسان را از بین می برد مخصوصا تفکر جهادی که ما در دهه های اخیر شاهد احیای آن بودیم و این باعث نگرانی دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه حساسیت غرب نسبت به ایران بیشتر از سایر کشورها است، افزود: غرب ایران را کانون موج آفرینی تفکر جهادی می‌داند و به همین دلیل باید قدر شرایط را دانست.

رئیس مجلس ضمن تبریک به امامت رسیدن حضرت ولیعصر(عج) به ایرانیان مقیم سودان، گفت: امشب آغاز ولایتمداری امام زمان(عج) است که همه ما تحت تشریعا و تکوینا تحت ولایت ایشان هستیم و این از برجستگی های تفکر اسلامی است که مسلمانان همواره احساس می‌کنند دارای پشتوانه و ولی هستند.

وی ادامه داد: خداوند وعده ظهور این ولی و پشتیبان را داده و فرموده است که با حضور آنحضرت عدالت به نحو اتم، ساری و جاری می‌شود و زمین آباد گشته و همه زمینه بروز و ظهور می یابند و مکتب ما بر اساس ولایت آن حضرت دارای ویزگی های خاصی است که دورنمای آن سبب پویایی و فعالیت میشود.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: انقلاب مهدوی، انقلاب تحرک آفرین است و این امر وجه دیگری است که انقلاب های امروز را هدایت می‌کند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به شرایط حساس منطقه بویژه فلسطین،گفت: کشور سودان در حمایت از سودان خوب عمل کرد و ما این را قدر می دانیم چراکه بسیاری از کشورها در منطقه از حمایت از فلسطین سخن می‌گویند اما گاها برای اینکه مسئله فلسطین به سمت عصیان برود، نقش دلالی ایفا می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: کشورهایی که دارای منابع مالی هستند بجای حمایت از فلسطین، منابع خود را در جهت منافع غرب و ایجاد شیطنت در منطقه هزینه می‌کنند.

لاریجانی با اشاره به نقش سازنده و مثبت سودان در منطقه اظهار داشت: ارتباطات مختلف ایران با سودان بسیار مهم است وهمکاری های ایران با سودان در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و دو کشور در سازمان‌های بین المللی از مواضع یکسانی برخوردارند.

وی همچنین با اشاره به این که هنوز ظرفیت های سرمایه گذاری در سودان برای سرمایه گذاران ایرانی مشخص نشده است افزود: باید این ظرفیتها با ارتباطات بیشتر سرمایه گذاران دو کشور مورد شناسایی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: حضور در سودان برای شرکت در اجلاس بین مجالس اسلامی فرصت خوبی است تا ضمن دیدار و گفتگو با مقامات این کشور در زمینه های مورد علاقه دو جانبه، دیدارهایی هم با روسای مجلس دیگر کشورهای شرکت کننده در این اجلاس صورت پذیرد تا در مورد مسائل مهم منطقه‌ای بحث و بررسی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاریجانی ، سودان ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار