رییس حفاظت محیط زیست گچساران گفت: 'كبك دری 'یكی از گونه های پرندگان كمیاب این شهرستان نسل آن در این منطقه درمعرض انقراض قرار دارد .

'عبدال دیانت نسب' روز دوشنبه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به شرایط زیستگاهی كوهستانی 'كبك دری'، آمار برداری از این گونه جانوری از خانواده پرندگان نادر مشكل شده است .
وی جمعیت مشاهده شده این پرنده در منطقه حفاظت شده 'كوه خامی ' را تنها 30 قطعه اعلام كرد و اظهار كرد: یكی از راهكارهای افزایش جمعیت گونه كمیاب' كبك دری' برقراری امنیت در مناطق حفاظت شده و جلوگیری از شكار این پرنده كمیاب منطقه است.
دیانت نسب كمك به تولید مثل نسل این گونه پرنده را از دغدغه های مسوولان محیط زیست ذكر كرد و افزود: هم اكنون طرح مطالعاتی تكثیر ژنتیكی برای افزایش جمعیت و جلوگیری از انقراض نسل این گونه منحصر به فرد در دست اجراست.
رییس حفاظت محیط زیست گچساران 'عقاب دوبرادر'،'كبك'، 'تیهو'، 'بلوط خور'،' كمر گلی'، انواع 'كبوتر'، 'شاهین'،'سهره'، انواع' گنجشك' ،'سار'،'دلیچه'را از مهمترین پرندگان حیات وحش گچساران ذكر كرد.
وی تاكید كرد: اطلاع رسانی به مردم برای شناخت بیشتر این گونه ی كمیاب جانوری و حفاظت از آن همواره مردم توجه این اداره بوده است.
رییس حفاظت محیط زیست گچساران تصریح كرد: در حال حاضر كوه'خامی' با مساحتی افزون بر 26 هزار هكتار، كوه 'سرخ' با 32 هزار هكتار و كوه 'دیل' با 10 هزار هكتار مساحت جزء مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران و باشت است./س
برچسب ها: کبک ، دری ، حیات ، وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.