اين تصميم در پی جلسه‌ ای كه مسئولان مسجد بزرگ پاريس، اتحاديه سازمان‌های اسلامی فرانسه، فدراسيون ملی مسلمانان فرانسه و كميته همكاری‌های مسلمانان ترك در فرانسه، با وزير كشور دولت اولاند در ژانويه 2013 داشتند، گرفته شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسلمانان اروپایی به منظور ترویج فرهنگ کاملترین دین الهی، برنامه ها و اقدامات مختلفی را انجام داده اند. به طور مثال مسلمانان فرانسه با ایجاد بنياد آثار اسلامی که با هدف توسعه فرهنگ اسلامی در سال 2005  راه‌ اندازی شد، طرح های مختلفی را دنبال می کردند اما اين بنياد به دليل پاره ‌ای از مشكلات پديد آمده و ناهماهنگی با شورای مسلمانان فرانسه، به صورت موقت تعطيل شده بود.

اما خوشبختانه سازمان‌ های اسلامی فرانسه با برگزاری نشستی در نهايت تصميم به راه‌ اندازی دوباره آن گرفتند.

اين تصميم در پی جلسه‌ ای كه مسئولان مسجد بزرگ پاريس، اتحاديه سازمان‌های اسلامی فرانسه، فدراسيون ملی مسلمانان فرانسه و كميته همكاری‌های مسلمانان ترك در فرانسه، با وزير كشور در ژانويه 2013 داشتند، گرفته شد.

در اين جلسه سازمان‌ های فوق از تمام موسسات مذهبی فرانسه خواستند تا فعاليت ‌های خود را در جهت ترويج فرهنگ اسلامی در جامعه فرانسه، هم ‌سو و هم ‌جهت كنند و اطمينان دادند كه مسئولان بنياد آثار اسلامی فرانسه تمام توان و سرعت لازم را برای بازسازی و رونق‌ بخشيدن به مراكز فرهنگی و عبادی مسلمانان در فرانسه به كار خواهد گرفت.

اعضای قبلی بنياد آثار اسلامی فرانسه همچنين متعهد شدند قبل از هر كاری شورای جديدی متشكل از 15 نفر تشكيل داده و نقشه راه چند ماه آينده خود را ترسيم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار