یک کارگردان سینمای ایران گفت: معتقدم جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا به دلیل تغییر هرساله مدیریت جشنواره، نتوانسته به سیاست‌گذاری‌های ثابتی دست پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  با ستاد خبری سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فیلم فجر؛ کاظم راست‌گفتار کارگردان سینمای ایران افزود: معتقدم جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا به دلیل تغییر هرساله   مدیریت جشنواره، نتوانسته   به سیاست‌گذاری‌های ثابتی دست پیدا کند، بنابراين این جشنواره نتوانسته به سینمایی مبدل شود که معرف کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و حتی صدور انقلاب   باشد.
وی ادامه داد: ما بعد از سی دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر در حالی که باید دارای سینمایی باشیم که بخش خصوصی آن قوت گرفته باشد اما متاسفانه به دلیل نامهربانی‌هایی که نسبت به این بخش می شود ما الان شاهد در تنگنا قرار گرفتن بخش خصوصی سینما هم به لحاظ موضوع و هم به لحاظ اقتصادی وجذب مخاطب هستیم.
راست‌گفتار ادامه داد: چون این جشنواره در تایم مشخصی برگزار می‌شود، تولید فیلم در این زمان، دچار مشكل می‌شود و فیلم‌ها به دلیل اینکه به موقع به جشنواره برسند با کیفیت نازل و سردستی تهیه می‌شوند و هنگام اکران، نیاز به روتوش‌های زیادی خواهند داشت که موجب صرف هزینه دوباره‌ای برای تهیه‌کننده خواهد شد.
وی با انتقاد به جوایزی که در دوره‌های گذشته جشنواره به فیلم‌ها اهدا می‌شود، یادآور شد: اکثر جوایز این جشنواره نصیب فیلم‌های دولتی می‌‌شود، در حالی که فروش بیشتر این فیلم‌ها حتی خرج ناهار عوامل   فیلم را هم جبران نمی کند، من این مطلب را حتی در جشنواره سال گذشته هم عنوان کردم.
کارگردان فیلم سینمایی «عروس خوش‌قدم» در مورد همزمانی برگزاری جشنواره در شهرستان‌ها گفت: اگرچه مخاطب به ویژه مخاطب شهرستانی با سینما قهرکرده است اما این سیاست می‌تواند آن بخش از علاقه مندان به جشنواره و سینما را جذب کند.
راست‌گفتار بهترین راهکار برای جشنواره و سینما را برچیده شدن بساط مدیریتی   نسبت به این جشنواره   و سینمای ایران عنوان کرد و اظهار داشت: هنگامی که سایه مدیریت دولتی از این جشنواره برداشته شود و سینما به صورت غیردولتی و توسط   بخش خصوصی با مردم مرتبط شود، حتما این جشنواره و این سینما حال روز  بهتری خواهد داشت.
وی گفت: اگر فیلم‌ها در اکران عیارسنجی شوند، به طوری که بتوانیم   قبل از ورود به جشنواره شاهد استقبال مردمی و نقدهای مختلف   نسبت به فیلم‌ها باشیم و بعد با توجه به آرای مردمی و منتقدین و سینماگران، فیلم‌های برتر طی مراسمی   خاص معرفی و جوایزی به آن‌ها داده شود، بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود.
وی درخصوص بازار فیلم فجر افزود: با توجه به تحریم‌ها و مواضع کشورها نسبت به ایران ما باید به دنبال راه‌های دیگری   برای جذب مشتری خارجی برای سینمای ایران باشیم و لازم است که ما افراد بیشتری از دست‌اندرکاران سینما را به بازار فیلم فجر دعوت کنیم.
این کارگردان سینمای ایران در مورد اکران دیجیتالی گفت: من نسبت به اکران دیجیتالی خیلی خوشبین هستم وامیدوارم بتوانیم   در این زمینه به استانداردهای بین‌المللی نمایش فیلم دست پیدا کنیم که اگر این اتفاق در سال‌های آتی هم ادامه یابد، ما دیگر شاهد کپی‌های 35 میلیمتری با   کیفیت نازل نخواهیم بود.
راست‌گفتار افزود: یکی از بهترین دستاوردهای اکران دیجیتالی   اگر همراه با پخش ماهواره‌ای فیلم برای سالن‌های سینما باشد باعث خواهد شد که سرقت کپی‌های فیلم به صفرتنزل پیدا کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار