تزريق بوتاكس به عضله مثانه مي‌تواند يك گزينه مناسب درماني براي بي‌اختياري ادرار باشد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه آنلاين مديكال اكسپرس، سازمان غذا و داروي آمريكا تزريق بوتاكس را براي درمان نوعي از بي‌اختياري ادراري به نام بيش فعالي مثانه به تصويب رساند.

به گفته FDA‌ به منظور تعيين ايمني و اثربخشي اين دارو در دو كارآزمايي باليني شامل بيش از 1100 بيمار مبتلا به بيش فعالي مثانه از تزريق بوتاكس نسبت به دارونما بهره‌گيري شد و آزمايشات نشان دادند بيماراني كه تحت تجويز تزريق بوتاكس قرار گرفتند نسبت به گروه دارونما نزديك به 2 بار كمتر در روز تحت حملات بي‌اختياري ادراري قرار گرفتند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: تزريق بوتاكس به عضله مثانه مي‌تواند موجب شل شدن مثانه و تقويت قسمت ذخيره سازي ادراري شده كه نهايتاً تكرر ادرار را كاهش مي‌دهد.

براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند به منظور كاهش عوارض جانبي اين دارو، افرادي كه در دستگاه ادراري خود عفونت دارند نبايد تحت تجويز بوتاكس قرار بگيرند و نيز افرادي كه اين دارو را دريافت مي‌كنند بايد قبل از استفاده، در طول استفاده و چند روز پس از آن از آنتي‌بيوتيك استفاده نمايند.

گفتني است: بيش فعالي مثانه يك بيماريست كه در آن مثانه به صورت بيش از حد و يا بدون هشدار فعال شده و باعث دفع بي‌اختيار و يا ناگهاني ادرار و تكرر ادرار مي‌شود./ع2

برچسب ها: مثانه ، بوتاکس ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار