رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئله فلسطین به طور جدی در هشتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني  باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي بعدازظهر امروز(يكشنبه) پيش از سفر به سودان در پاويون فرودگاه مهرآباد تهران گفت: اين سفر در راستاي برگزاري هشتمين نشست بين‌المجالس کشورهاي اسلامي صورت مي‌گيرد که شركت‌كنندگان در آن به بررسي مسايل بين نهادها و پارلمان کشورهاي اسلامي براي تصميمات مشترک مي‌پردازند که ایران مبدع و موسس آن است.

وي  در ادامه افزود: در اين اجلاس کميته‌ها و پارلمان کشورهاي اسلامي در مورد مسائل اقتصادي ، حقوق بشر، محيط زيست و..... گزارشاتي را قرائت مي‌کنند و مسئله حائز اهميت در اين نشست مسئله قدس و تحرکاتي است که رژيم صهيونيستي در مورد فلسطين انجام مي‌دهد.

لاريجاني تصريح کرد: از مسائل قابل طرح در اين نشست همکاري‌هاي اقتصادي بين کشورها ، حقوق زنان و رفتارهاي مغاير با حقوق بشر است؛ خصوصا رفتارهايي که کشورهاي به اصطلاح ابر قدرت به اسم حقوق بشر در مورد کشورهاي اسلامي دارند.

رئيس مجلس گفت: در شرایط فعلی هم مسئله فلسطین از یک حساسیت برخوردار است مخصوصا بعد از جنگ 33 روزه شگردهایی در صحنه بین‌المللی به وجود آمده است؛ برای اینکه مسئله فلسطین را به یک سامان تصنعی برسانند و برای ماجراجویی‌های دیگر فراغت پیدا کنند، کارهایی در حال انجام است.

وي در ادامه اظهار داشت: شرایط حساس منطقه و موضوع فلسطین و ماجراجویی‌هایی که نسبت به آن صورت می‌گیرد، به طور ویژه در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد چرا که در این رابطه برخی دلالان سیاسی در منطقه تحرکاتی انجام می‌دهند از این رو مساله فلسطین باید در اجلاس به طور جدی مطرح شود.

لاریجانی گفت‌: علاوه بر این مسائل منطقه و اتفاقاتي كه بعد از بیداری اسلامی در کشورهای مختلف رخ داده از موضوعاتی است که در این اجلاس مورد توجه خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین در برخی کشورها رفتارهایی انجام می‌شود که به پروسه دموکراسی در منطقه صدمه می‌زنند که همه این موضوعات در این اجلاس مطرح می‌شود.


لاريجاني در پايان خاطر نشان کرد: دو کشور جمهوري اسلامي ايران و سودان با يکديگر روابط دوستانه‌اي دارند و اين سفر فرصتي است تا با مسئولين مباحث ذکر شده را در راه بهبود آن‌ها پيگيري کنيم.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار