عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اقتصاد ایران خلاف جهت اقتصاد تولید حرکت می‌کند، افزود: سرمایه و امکانات ایران به اندازه یک قاره است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال الدین پیرموذن گفت: اقتصاد ایران سالهاست خلاف بینش اسلامی و تحولات عصر اقتصاد تولیدی و صنعتی شنا می کند، روندی که با اجرای ناقص و سلیقه ای طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش فشارهای بی سابقه مستقیمی به تولیدکنندگان کشور تشدید می شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: سوءمدیریت در سیاست ارزشی کشور و کاهش ارزش پول ملی ایران و افزایش بی سابقه نقدینگی مشکلات بخش تولید تشدید و با اجرای خودسرانه احیاناً فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها با وجود منع قانونی و فرمایشات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و جذب موجودی صندوق توسعه ملی در بخش پروژه های عمرانی دولتی و احیاناً تخریب جنگل ها ایران را به پرتگاه و ایرانیان را به آبشار پرخطر می برد و باعث به هلاکت رسیدن ایرانیان می شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران با وضعیت موجود در نیم قرن آینده نمی تواند کمر راست کند، تصریح کرد: هیچ جامعه ای بدون یک بنیه مطلوب و بالنده اقتصادی نمی تواند رشد کند و تعالی یابد.

پیرموذن تاکید کرد: با این سوداگری عدیده و محاسبات سرانگشتی که عملا در ایران پررونق است، فقیر فقیرتر و ثروتمندان متمکن تر می شوند و ایران و ایرانی از منافع ملت بی بهره می مانند، چرا که امام صادق (ع) می فرمایند انسان محتاج و برهنه نمی شود اگر سوداگری و ظلم سوداگران ثروت اندوز نباشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی دولت به سمت رشد سوداگری و واردات را به دنبال داشته، یادآور شد: نگاه دولت هرگز به سمت تولید، سرمایه گذاری و اشتغال نبوده است و کجاست ۲.۵ میلیون شغل که دولت وعده آن را داده بود.

وی با بیان اینکه سرمایه ها و امکانات ایران به اندازه یک قاره است، توضیح داد: دولت پول و اعتبار دارد، بهداشت، عمران، صنعت و کشاورزی و حقوق مزایای بازنشستگان در رنج بسر می برند.

پیرموذن با بیان اینکه دولت باید حقوق کارمندان و اقشار زحمتکش را بپردازد گفت: برای لشگر عظیم بیکاران فرصت‌های شغلی مهیا شود و چرا خلاف آموزه های اسلامی و علوی به جای آموزش ماهیگیری، ماهی به مردم داده می شود/س

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.