معاون امور بين‌الملل رئيس مجلس جزئيات سفر لاريجاني به سودان را تشريح كرد.

حسين‌ شيخ الاسلام معاون امور بين‌الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح جزئيات سفر علي لاريجاني به سودان گفت: رئيس نهاد قانونگذاري برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی عازم خارطوم پایتخت سودان می‌شود.

وي در ادامه افزود: رئیس مجلس روزهای دوشنبه و سه شنبه در خارطوم حضور دارد و روز چهارشنبه هفته جاری به تهران باز می گردد.

وي افزود: براي هماهنگ‌کردن برنامه‌ها و مقدمات اين سفر قبلا سکينه عمراني، کاظم جلالي و علي عبدالله‌زاده به خارطوم عزيمت کردند .


شيخ‌الاسلام ادامه داد: آقايان باقري بنابي نماينده بناب ، قشقاوي و بنده در اين سفر همراه رئيس مجلس را همراهي مي‌كنيم.

شيخ الاسلام همچنين در پاسخ به سوالي درباره سطح روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و سودان گفت: دو کشور ايران و سودان رابطه خوبي از نظر مراودات مالي و فرهنگي با يكديگر دارند كه اين روابط در حال گسترش و بهبود است.

بر اساس اين گزارش سفير سودان در ايران و حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس براي بدرقه لاريجاني در پاويون فرودگاه  مهرآباد حضور دارند.

گفتني است هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی بنا به تصمیم نشست قبلی این اجلاس در پالنگ اندونزی در روزهای بیست و یکم و بیست و دوم ژانویه در خارطوم سودان برگزار خواهد شد.

اتحادیه بین المجالس اسلامی تشکلی جهانی است که از سوی ایران و به منظور تقویت همکاری‌های پارلمانی بین کشورهای اسلامی پایه گذاری شده و تاکنون هفت اجلاس آن با موفقیت برگزار شده است.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار