سخنگوی شورای نگهبان با بيان اينكه مصوبه ممنوعیت فعالیت دو شغله‌ها مغایر با مصالح و منافع نظام تلقی شده و اصول کلی نظام را تامین نخواهد کرد، گفت: عده زیادی از نمایندگان پس از طرح این مصوبه به شورای نگهبان مراجعه و اعتراض خود را نسبت به این مصوبه بیان کردند.

عباسعلي کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از اعتراض برخي نمايندگان به ممنوعیت فعالیت دو شغله‌ها خبر داد و گفت: مجلس طبق اصل 71 قانون اساسی در تمامی امور توانایی قانون‌گذاری دارد ولی انتظار مردم از دستگاه‌ قانون‌گذاري اين است که قانوني مغایر با قانون اساسی تصويب نکند.
 
وی تصریح کرد: پارلمان نباید در هر حوزه‌ای که مقايرت با قانون اساسی دارد، ورود پیدا کند چرا که شان قوه مقننه و این دستگاه را مخدوش خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ورود مرجع تشخیص مصلحت نظام در موضوع منع قانون دو شلغه‌ها افزود: اگر نمایندگان توجه بیشتری به اصول و قواعد قانون‌گذاری و اصول قانون اساسی داشته باشند، بهتر است و به شرایط کمال قانون‌گذاری در کشور نزدیک خواهیم شد.
 
وی متذكر شد: همگان باید قوانینی را که توسط مجلس لازم‌الاجرا می‌شوند، تبعیت کنند و این شامل هیچ فرد خاصی نمی‌شود که از قانون تخطی و سرپیچی کند‌.
 
سخنگوی شورای نگهبان مغایرت دو شغله بودن افراد با اصل 141 قانون اساسی را بلاشک دانست و بیان کرد: نمی‌توان به صراحت راجع به این موضوع اظهار‌نظر کرد و بعد از بررسی نهایی در شورای نگهبان نظر خود را بیان خواهم کرد.
 
کدخدایی در پایان از شکایت حضوری و تلفنی نمایندگان پیرامون مصوبه دو شغله بودن خبر داد و خاطر‌نشان کرد: عده زیادی از نمایندگان پس از طرح این مصوبه به شورای نگهبان مراجعه و اعتراض خود را نسبت به این مصوبه بیان کردند چرا که این مصوبه مغایر با مصالح و منافع نظام تلقی شده و اصول کلی نظام را تامین نخواهد کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مصوبه ، شغل ، مصالح ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
chnqnjjq
۱۹:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
20
آخرین اخبار