بيرجند/

ارسال زرشک بسته بندی صادراتی با برند ایرانی به بازارهای جهانی

نخستین محموله صادراتی زرشک خراسان جنوبی به اروپا صادر شد.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیرعامل شرکت تروند زعفران قاین در آیین ارسال اولین محموله بسته بندی زرشک ریز صادراتی خراسان جنوبی به بازار اروپا گفت: نخستین محموله صادراتی این محصول شامل 50 هزار بسته زرشک 150گرمی اوایل هفته آینده از طریق گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به اروپا صادر می شود.

محسن احتشام افزود: با ورود این محصول وعرضه در فروشگاههای زنجیره ای اروپا، زرشک را نیزمانند زعفران و پسته به یک محصول جهانی تبدیل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تروند زعفران قاین بابیان اینکه تا کنون ایران در صادرات محصول زرشک در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن نداشته است، گفت: پس از 3 سال کار مطالعه بازار اروپا وحمایت های استاندار خراسان جنوبی و رئیس کانون زرشک وعناب کشورتوانستیم این طرح را عملیاتی و اجرایی نماییم.

احتشام عنوان کرد: با این اقدام صورت گرفته تحولی بزرگ در تاریخ زرشک ایران را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علی رغم افزایش قیمت محصولات کشاورزی درسال جاری محصول زرشک افزایش قیمت نداشته است، تصریح کرد:این رکود قیمتی به دلیل عدم رونق صادرات این محصول در بازارهای جهانی بوده است.

مدیرعامل شرکت تروند زعفران قاین آموزش های لازم در چارچوب رعایت نکات بهداشتی واستانداردهای اجرا شده توسط این شرکت و تشکیل گروه کاری متشکل از کشاورزان ومزارع انتخاب شده را حاصل این بسته صادراتی عنوان کرد.

احتشام ادامه داد: با رونق صادرات این محصول به کشورهای اروپایی کشاورزان استان از ارزش افزوده بالای این محصول بهره‌ مند خواهند شد و مشتری‌های اروپایی از فرآورده‌های با کیفیت خوراکی و دارویی این محصول استفاده می کنند.

فرماندار قاین نیز در این مراسم اظهارداشت: قاینات با تولید دو محصول استراتژیک طلای سرخ و یاقوت سرخ و با تولید انبوه این محصولات توانسته است نامی درخشان در عرصه جهانی به خود اختصاص دهد.

حسین شرافتی راد افزود: با صادرات این محصول به بازارهای جهانی کشاورزان و تولید کنندگان این محصول اطمینان داشته باشند محصول آنان با ارزش بیشتری وارد بازار خواهد شد.

وی گفت: دولت هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و افزایش تولید در صنعت کشاورزی ندارد و ما از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی که در استان راه اندازی شده است تلاش می کنیم از بخش خصوصی و شرکت هایی که به فرآوری اشتغال دارند و در راستای سیاست های نظام گام بر می دارند حمایت کنیم.

فرماندار قاین تاکید کرد: بایستی با فرآوری محصولات کشاورزی از وابستگی به نفت خارج شویم و در راستای اجرایی شدن شعار سال گام برداریم./س

برچسب ها: صادرات ، زرشک ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۳ دی ۱۳۹۶
قیمت زرشک دانه اناری چند است