معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح 375 پروژه عمرانی در سطح استان در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، اشرف‌نیا در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات استان، با اعلام این خبر افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های آب، انرژی، مخابرات، راه و شهرسازی، تربیت بدنی، عمران روستایی، نوسازی مدارس، آموزش عالی، بهداشت و درمان، گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تولیدی، صدا و سیما و توسعه شهری با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 77 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که بخش انرژی با 75 پروژه بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح را به خود اختصاص داده، افزود: در این بخش پروژه‌های مهمی از جمله برق‌رسانی به 28 طرح مسکن مهر، احداث 9 خط انتقال برق، برق‌رسانی به 8 روستا، گازرسانی به 54 روستا و احداث 8 جایگاه سوخت با بیش از 690 میلیارد ریال اعتبار افتتاح خواهد شد.

اشرف‌نیا تعداد پروژه‌های بخش آب را 35 پروژه با اعتباری بالغ بر 788 میلیارد ریال عنوان کرد و از احداث تصفیه‌خانه جدید آبرسانی از سد نهند به تبریز، شهرک اسکان خداآفرین و تصیفه‌خانه این شهرک و تامین آب آشامیدنی 27 روستای استان به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های این بخش نام برد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح کنارگذر غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و قطعه 17 کیلومتری آزادراه پیامبر اعظم(ص) حد فاصل قزلجه‌میدان تا تبریز خبر داد و افزود: علاوه بر این دو پروژه، 41 پروژه دیگر نیز در بخش راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع اعتبار هزینه شده برای آنها بیش از 8 هزار و 140 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: مجموعه میدان شهید بهشتی تبریز هم از جمله پروژه‌های این بخش است که در دهه فجر افتتاح می‌شود و محدوده مربوط به مسجد تاریخی کریم‌خان هم پس از نوسازی و بازسازی به این مجموعه اضافه خواهد شد.

اشرف‌نیا اظهار داشت: در بخش تربیت‌بدنی 7 پروژه با اعتبار 49 میلیارد ریال، در بخش عمران روستایی 51 پروژه با اعتبار 966 میلیارد ریال، در بخش نوسازی مدارس 36 پروژه با اعتبار 141 میلیارد ریال و در بخش بهداشت و درمان 7 پروژه با اعتبار 18 میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین 17 پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار 22 میلیارد ریال، 7 پروژه در بخش آموزش عالی با اعتبار 52 میلیارد ریال، 5 پروژه در بخش صدا و سیما با اعتبار دو میلیارد ریال 65 پروژه در سایر بخش‌های عمرانی با اعتبار 128 میلیارد ریال از جمله پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر است.

اشرف‌نیا اضافه کرد: در بخش توسعه شهری نیز 52 پروژه توسط شهرداری تبریز با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد ریال و 27 پروژه توسط سایر شهرداری‌های استان با اعتبار 75 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح 32 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 6 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 13600 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 8300 واحد در شهر جدید سهند و 4500 واحد نیز در بافت فرسوده احداث شده و در دهه فجر امسال به صاحبان آنها تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون 90 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان در حال ساخت است که کار نازک‌کاری بیش از 54 هزار واحد از آنها به اتمام رسیده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به اجرای 58 طرح در قالب طرح‌های مهر ماندگار در آذربایجان شرقی، میانگین پیشرفت این طرح‌ها را 60 درصد اعلام کرد و گفت: تکمیل طرح‌های مهر ماندگار در استان نیازمند 60 هزار میلیارد ریال اعتبار است./س

برچسب ها: افتتاح ، پروژه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.