آقاتهراني در نطق‌ ميان‌دستور:

با لجبازي و سياسي‌كاري به جايي نمي‌رسيم/ هيچكس حق تخريب مجلس را ندارد

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: همه ما در دولت و مجلس باید از لجبازی‌های سیاسی و جنجال‌افکنی پرهیز کرده و فقط در راستای عمل به قانون حرکت کنیم زیرا گام برداشتن در این مسیر به خشنودی خدا، رهبری و مردم منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام مرتضي آقاتهراني نماينده مردم تهران، ري،‌ شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز(يكشنبه) بهارستان ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام عسگري خطاب به نمايندگان گفت: 239 روز از آغاز مجلس نهم گذشته و اين فرصتي است که بايد ببينيم در اين روزها چه کاري کرديم و چقدر توانسته‌ايم به مردم خدمت کنيم و آيا توانسته‌ايم مسئوليت خود را به خوبي انجام دهيم.

رئيس کميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: از هيئت رئيسه تشکر مي‌کنم که سبب شد روساي کميسيون‌ها هر دو هفته يکبار دور هم جمع شوند و در خصوص مسائل روز به يک جمع‌بندي برسند.

آقاتهراني با بيان اينکه تنها بخشي از نمايندگان در صحن علني فعال  هستند و گويا بقيه وجود ندارند، اظهار داشت: هيئت رئيسه چرا تمهيدي براي مشارکت بيشتر ساير نمايندگان نمي‌انديشد؟ خصوصا در مجلس نهم که نمايندگان از فرهيختگان و درس خوانده‌ها هستند و حيف است که اين فرصت از دست برود.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه برخي از حرف‌ها خوب است اما بايد در عمل نيز به خوبي اجرا شود ، گفت: تذكر قانون‌مداري و عمل به قانون خيلي خوب است ولي به شرطي که همه به قانون تمکين کنيم، وقتي به دولت مي‌گوييم قانون‌مدار باشد اما خودمان کار ديگري مي‌کنيم و اين هيچ تاثيري ندارد چرا که ما بايد ابتدا از خودمان شروع کنيم.

آقاتهراني ادامه داد: در فتنه 88 نيز مقام معظم رهبري بر قانون‌مداري اصرار داشتند اما برخي آن موقع به آن عمل نمي‌کرديم و اين‌ها اثر خوبي ندارند، ما همه بايد با هم و با مقام معظم رهبري باشيم.

رئيس کميسيون فرهنگي با اشاره به حضور احمدي‌نژاد در هفته گذشته در بهارستان اظهار داشت: هفته گذشته مجلس، دولت و مردم دغدغه اين را داشتند که چه مي‌شود  و به کجا مي‌رسد، يک نفس پاک حضرت آقا چقدر زيبا مسئله را جلو برد و از ما هميشه خواستند تعامل داشته باشيم تا دولت بتواند عيب ما را بفهمد و ما نيز بتوانيم عيب دولت را ببينيم و کارها را به خوبي سامان دهيم چرا که با لج و لجبازي و سياسي‌کاري به هيچ جا نمي‌رسيم.

وي در ادامه به بحث بودجه اشاره کرد و گفت: بودجه‌اي که دولت در حال حاضر در حال تدوين آن است زماني که به مجلس مي‌آيد همه آن به هم مي‌ريزد. اگر ما هم جز دولتمردان باشيم مي‌بينيم واقعا گاهي اين بودجه عملياتي نيست، براي اينکه نشستن در يک گوشه و نظر دادن اگر تعاملي وجود نداشته باشد مشکلي را نيز حل نخواهد کرد لذا در سال جاري بايد سعي کنيم بودجه به گونه‌اي تدوين و تصويب شود که عملياتي شدن آن نيز بيشتر تحقق يابد، مشکلاتي که در حال حاضر در اين حوزه وجود دارد هم براي آن است که مجلس کار خودش را مي‌کند و دولت کار خودش را.

لاريجاني در پاسخ به اين اظهارات آقاتهراني با بيان اينکه عملياتي شدن بودجه به مجلس مربوط نيست و به دولت مربوط است و ما تنها بودجه را تصويب مي‌کنيم، گفت: تغييرات بودجه نيز بيش از 5 درصد نبوده است.

آقا تهراني ادامه داد: اگر شما و رئيس جمهور بخواهيد و ما نيز که به دنبال خير نظام هستيم اين موضوع را بخواهيم، قطعا شدني است، هيچ کس حق ندارد مجلس و دولت را خراب کند چرا که اين‌ها همه براي خودمان است و ما بايد زير سايه مقام ولايت حرکت کنيم و در صورتي که اشتباهي نيز صورت گيرد حضرت آقا نظارت و رهنمود مي‌کند.

وي با بیان اینکه هرکس خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری می‌کند افزود: مردم ایران یاری می‌شوند چراکه ملت ایران ایستاده‌اند تا خدا را یاری کنند؛ حاکمیت اسلامی و جمهوری اسلامی نیازمند زحمت و کار بیشتر است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: آقاتهرانی ، مجلس ، دولت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار