سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: در کشور بیش از یک‌صد هزار موقوفه و در نیشابور بیش از دو هزار و 200 موقوفه به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام محمد ذاکری در نشست خبری با خبرنگاران نیشابور در اتاق جلسات اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور، افزود: نخستین موقوفه را پیامبر اسلام(ص) بنا نهاد و سنت شد تا جایی که صحابه آنقدر به این موضوع توجه نشان دادند که کسی نبود که از خود وقفی به یادگار نگذاشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وقف نیاز به سرمایه بزرگی ندارد، اظهار داشت: فقط باید فضا برای انجام وقف و اجرای نیات واقف، فراهم شود.

این روحانی مسئول ادامه داد: یکی از روش‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی در کشور احیا شده وقف است.

ذاکری از وقف به‌عنوان سیره علوی و باقیات صالحات نام برد و خاطرنشان کرد: می‌توان وقف را از یک کتاب آغاز کرد و در طول تاریخ قدیم و معاصر مصادیق از این دست زیاد وجود دارد و همه می‌توانند مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح وقف جمعی در کشور، گفت: کارگروهی در شهرستان تشکیل و جزئیات آن در وقت خود مطرح می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور یادآور شد: هرکسی به سهم و به اندازه وسع خود به فرمایش«لیس الانسان الا ما سعی» می‌تواند اموال خود را برای گسترش اسلام و بهره‌مندی عمومی یا خاص وقف کند.

ذاکری تصریح کرد: بنا به نظرسنجی سازمان اوقاف کشور تنها 25 درصد جمعیت کشور با موضوع وقف آشنایی دارند.

نامبرده خاطرنشان کرد: استعدادهای زیادی در جامعه وجود دارد که به خاطر عدم تمکن مالی  از ادامه تحصیل یا پژوهش باز می‌مانند؛ بهداشت و درمان عمومی و مسکن جوانان و نیازمندان از موضوعات مهمی است که واقفان می‌توانند به‌ آن توجه ویژه داشته باشند.

وی از رسانه‌های گروهی درخواست کرد همان طور که در حل بسیاری از مشکلات پیش قدم می‌شوند در این موضوع نیز جدی‌تر وارد شوند تا ارزش‌های دینی و منافع عمومی احیا شود./س

 

برچسب ها: ثبت ، موقوفات ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.