اعضای ستاد اجرایی جشنواره ملی تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی در خراسان شمالی با امام جمعه شهرستان بجنورد دیدارکردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در این دیدار با تاکید بر این نکته که هنوز بسیاری ازگنجینه های کتاب قرآن پنهان باقی مانده است، گفت: تحقق نهضت قرآن سازی علوم انسانی بسیارضروری است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره ها فرصتی مغتنم برای انتقال ارزش های انسان ساز و جامعه ساز است، افزود: بهره گیری از رهنمودهای این کتاب آسمانی موجب اعتلای فرهنگ بومی و ملی کشور نیز خواهد بود.

وی اظهارداشت: قرآن مستحکم ترین مسیر برای هدایت انسان ها ترسیم کرده و آداب زیست شایسته را برای جوامع بشری ارائه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی همچنین در ادامه برضرورت تحقق تشکیل نهضت قرآن سازی در حوزه علوم انسانی تاکید کرد وگفت: برای اینکه حوزه های علوم انسانی برای جامعه کارا و مفید باشند، می بایست به ریشه های قرآنی در این حوزه بپردازیم.

وی تصریح کرد: کارشناسان، پژوهشگران و اندیشمندان اسلامی باید به زمینه گنجینه های پنهان این کتاب آسمانی بپردازند وتا از قرآن رفع نیازکنیم.

یعقوبی بیان داشت: با توجه به اینکه قرآن بر اعتلای فرهنگها تاثیر می گذارد، این کتاب آسمانی فرهنگ جدید ناب نیز به بشر ارائه می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره ملی تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی خراسان شمالی در این دیدار افزود: برگزاری جشنواره های قرآنی در استان ها در راستای اعتقادات و باورهای دینی عموم مردم برگزارمی شود و بیانگرنقش کتاب آسمانی قرآن در زندگی، باورها و رفتارهای اجتماعی است.

حسین ثابت قدم وحید عمیق ترین اثر این کتاب آسمانی در سرزمین ایران را تحقق انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: در سایه این کتاب آسمانی ارزشهای بزرگ اسلامی با تحقق انقلاب در این سرزمین شکل گرفت و قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز برپایه معارف قرآن تدوین شد.

وی همچنین با اعلام اینکه این جشنواره در هشتم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود عنوان کرد: 147 مقاله از 15 استان کشور به این جشنواره ارسال شده است که در ارزیابی های صورت گرفته آثار ارسالی از سوی پژوهشگران بسیار قوی به محورهای جشنواره پرداخته شده است./س

برچسب ها: تحقق ، نهضت ، قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.