مطبوعات آمریکا اعلام کردند دولت باراک اوباما در حال تهیه کتابچه ای درباره مبارزه با تروریسم است که در آن قوانین و قواعد مشخصی برای اجرای قتلهای هدفمند تنظیم شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده است، این خبر را اعلام کرد و در عین حال افزود قواعد و مقرراتی که در زمینه مبارزه با تروریسم در این کتابچه آورده شده است، عملیات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را محدود نخواهد کرد و در واقع دولت اوباما برای این حملات هدفمند، استثنای بزرگی قائل می شود.
این کتابچه به مسئولان سرویسهای اطلاعاتی آمریکا به ویژه سیا اجازه می دهد بدون اینکه مجبور باشند در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خود تدابیر پیش بینی شده در کتابچه یادشده را رعایت کنند، یک سال دیگر یا حتی بیشتر به حملات هدفمند خود با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برضد اعضای وابسته به شبکه القاعده و گروه شبه نظامی طالبان ادامه دهند.
قرار است کتابچه یادشده ظرف چند هفته آینده برای تایید نهایی در اختیار باراک اوباما قرار گیرد.
اداره تحقیقات روزنامه نگاری مستقر در لندن با استناد به برخی منابع خبری اعلام کرد از سال دو هزار و چهار تا کنون بین دو هزار و ششصد و بیست و هفت تا سه هزار و چهارصد و پنجاه و هفت نفر در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان کشته شده اند که از این تعداد پانصد تا نهصد نفر از آنها غیرنظامی بوده اند.
 در سالهای اخیر دولت آمریکا از هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان یکی از اصلی ترین ابزار راهبرد نظامی خود در جهان استفاده گسترده ای کرده است. در چهار سال ریاست جمهوری باراک اوباما، حملات هدفمند هواپیماهای بدون سرنشین سیا برضد مواضع گروه شبه نظامی طالبان و شبکه تروریستی القاعده در مناطق قبیله نشین شمال غربی پاکستان تشدید شده است. در این سالها دولت پاکستان پیوسته از این حملات به شدت انتقاد کرده و کشتار غیرنظامیان را در این حملات محکوم کرده است. مقامات اسلام آباد عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک پاکستان را نقض حاکمیت کشورشان می دانند اما تحلیلگران سیاسی می گویند مسئولان پاکستانی به طور غیررسمی اجازه چنین حملاتی را در خاک خود به ارتش آمریکا داده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار