خبرگزاري فرانسه در گزارشي از پاريس عناوين رويدادهاي مهم جهان را در روز يکشنبه 20 ژانويه 2013 برابر با 1 بهمن 1391 را بر شرح زير اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،
الجزاير
ان اميناس / الجزيره- يک روز پس از پايان خونبار گروگان‌گيري در يک تأسيسات گازي در الجزاير، سرنوشت شمار زيادي از اتباع خارجي هنوز مشخص نيست.
بر اساس آمار رسمي موقتي، طي چهار روز گروگان‌گيري، 23 گروگان و 32 گروگان‌گير کشته شدند.
 
آمريکا

واشنگتن- باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در مراسمي خصوصي در کاخ سفيد براي دور دوم رياست جمهوري سوگند ياد مي کند. مراسم رسمي تحليف قرار است روز دوشنبه برگزار شود.
 
فرانسه / مالي / الجزاير
پاريس / باماکو / الجزيره- فرانسه تلاش مي کند استقرار نيروهاي غرب آفريقا و چاد را در کنار نيروهايش در مالي تسريع کند. فرانسه از يازده ژانويه جنگ با گروه‌هاي مسلح را آغاز کرده، جنگي که طولاني، پرهزينه و پرخطر پيش بيني شده است.
 
سوريه

دمشق- ادامه نبردها بين شورشيان و نيروهاي دولتي.
 
فلسطين اشغالي
بيت المقدس- پيگيري اوضاع سه روز مانده به برگزاري انتخابات پارلماني. سربازان اسرائيلي يکشنبه پاي صندوق هاي رأي مي روند.
 
سرزمين هاي  فلسطيني

بيت الاقصي- پيگيري اوضاع در روستاي بيت اقصي در کرانه باختري رود اردن جايي‌ که تظاهرکنندگان فلسطيني براي اعتراض به مصادره زمين‌هايشان توسط ارتش اسرائيل چادر به پا کرده‌اند.
 
مغرب
رباط- تظاهرات جنبش بيست فوريه که سال 2011 با بهار عربي تشکيل شد و اصلاحات سياسي و اجتماعي بنيادي را در مغرب خواستار است.
 
آلمان
هانوفر- انتخابات منطقه اي در نيدرزاخسن (ساکسوني سفلي). اين انتخابات در شرايطي که هشت ماه به برگزاري انتخابات پارلماني آلمان باقي مانده است،  براي آنگلا مرکل صدر اعظم اين کشور از اهميت حياتي برخوردار است.
شعب رأي گيري ساعت هفت به وقت گرينويچ کار خود را آغاز مي کنند. رأي گيري تا ساعت هفده ادامه خواهد داشت.
 
ونزوئلا / کوبا
کاراکاس / هاوانا- پيگيري وضعيت جسماني هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا که پس از چهارمين عمل جراحي که يازده دسامبر براي درمان سرطان در هاوانا روي او انجام شد در ملاء عام ظاهر نشده است.
 
اتريش
وين- برگزاري همه‌پرسي در باره لغو خدمت سربازي اجباري و گذار به ارتش حرفه‌اي. مسئله اي که در اين جمهوري کوچک حوزه آلپ در مورد آن اختلاف نظر وجود دارد. رأي گيري ساعت شش تا شانزده به وقت گرينويچ انجام مي شود.
 
ايتاليا
برگامو- نخستين نشست انتخاباتي «فهرست مونتي» با حضور ماريو مونتي رئيس جمهور مستعفي ايتاليا در برگامو براي جمع آوري کمک.
 
روسيه
سن پترزبورگ- کنفرانس مطبوعاتي جوزف بلاتر رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال «فيفا» و نيکولاي تولستيخ رئيس فدراسيون فوتبال روسيه به مناسبت جام باشگاه‌هاي کشورهاي مستقل مشترک المنافع و در چشم انداز برگزاري جام جهاني 2018 در روسيه.
 
آفريقاي جنوبي
ژوهانسبورگ- در چارچوب جام ملت‌هاي آفريقا در سال 2013، غنا به مصاف جمهوري دموکراتيک کنگو مي رود و مالي با نيجر بازي مي کند. تيم جمهوري دموکراتيک کنگو درست پيش از آغاز رقابت‌ها با شورش بازيکنان و کادر مربي گري  که از پرداخت نشدن پاداششان شاکي بودند، مواجه شد. تيم ملي فوتبال مالي نيز در بحبوحه مداخله نظامي فرانسه در کشورش به اين رقابت‌ها آمده است.
 
آمريکا
پارک سيتي- آغاز بيست و نهمين جشنواره فيلم ساندنس که گردهمايي بزرگ سالانه سينماي مستقل آمريکاست.
برچسب ها: عناوین ، اخبار ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار