نماينده مردم قائمشهر در مجلس گفت: ادغام‌ باعث شده تا وزارتخانه‌ها کارایی لازم را نداشته باشند؛ چراکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر سمت و سوها در جهت صنعت قرار گرفته و بسياري از موارد مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کمال‌علی‌پور نماینده مردم قائمشهر در مجلس در جلسه علني امروز(يكشنبه) و در مخالفت با مسکوت ماندن طرح انتزاع اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت و الحاق آن به جهاد كشاورزي گفت: این طرح در مجلس هشتم نیز مطرح شد که در آن برهه صاحبان منافع از بیرون درصدد دخالت بودند و به همين دليل نبايد اجازه داد در مجلس نهم نیز صاحبان منافع نفوذ کرده و بحث مسکوت ماندن این طرح را به سرانجام برسانند.

وي با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی از واردات و تعرفه‌ها مطلع نیست، اظهار داشت: این ادغام‌ها باعث شده تا وزارتخانه‌ها کارایی لازم را نداشته باشند؛ چراکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر سمت و سوها در جهت صنعت قرار گرفته اما 70 درصد شهرک‌های صنعتی با مشکل مواجه هستند.

علیپور ادامه داد: امروز می‌بینیم وزیر کشاورزی اصلا از میزان و نحوه واردات محصولات کشاورزی مطلع نیست. در حالی که بیشتر سمت و سوی وزارت صنعت به سمت بخش صنعت پیش رفته و موضوع ادغام وزارتخانه‌ها موجب شده وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلا رویکردی نسبت به بخش کشاورزی نداشته باشند.

نماینده قائم‌شهر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در موضوع واردات محصولات کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی خیلی دخیل نیست و جای این سؤال پیش می‌آید که مگر می‌شود وزیر کشاورزی در امر واردات محصولات کشاورزی دخالتی نداشته باشد؟!

وی افزود: امروز باید تصمیمی قاطع در این زمینه بگیریم و موضوع کشاورزی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع کنیم و باید مراقب باشیم بلایی که سر مجلس هشتم آمد و صاحبان قدرت نفوذ کردند، امروز این اتفاق نیفتد.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: علیپور ، مجلس ، ادغام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار