استاندار چهارمحال و بختیاری بر اجرای طرح و بررسی تمامی موضوعات مرتبط با سبد هزینه ای خانوار های این استان، در ستاد تنظیم بازار تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی در ستاد تنظیم بازار استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه در نشست های ستاد تنظیم بازار به موضوعات و مشكلات گرانی نرخ برخی خدمات نظیر مسكن و حمل و نقل پرداخته نشده است، افزود: هر موضوعی كه به گرانی و نرخ تورم و افزایش هزینه های زندگی مردم مربوط شود، به برنامه های كاری دستگاه های كنترل قیمت مربوط می شود.

وی گفت: بر این اساس نباید برخی دستگاه ها به بهانه اینكه برخی قیمت ها خارج از حیطه كاری آنان است، از زیر بار مسئولیت شانه خالی كنند.

عنابستانی تصریح كرد: در این راستا، ستاد تنظیم بازار استان چهارمحال و بختیاری باید برنامه هایی برای بررسی و پیگیری های دوره ای وضعیت بازار و دلیل افزایش برخی كالاها تدوین و در جلسات تنظیم بازار پیگیری كند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: گروه كارشناسی نیز با حضور بازرسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و دفتر اقتصادی استانداری تشكیل شود و اعضای این گروه، نرخ تورم استان های اصفهان، یزد و كهگیلویه و بویراحمد را بررسی كرده و با مقایسه آن با استان چهارمحال و بختیاری، نتیجه  را به نشست های بعدی ستاد تنظیم بازار اعلام كنند.

وی با بیان رشد نرخ تورم در30 گروه كالایی طی 10 سال اخیر در استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برخی هزینه های این رشد نظیر بهداشت ودرمان به مردم تحمیل می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینكه هیچ یك از آزمایشگاه های بهداشتی و درمانی این استان بر اساس تعرفه ها، نرخ گذاری نمی كند گفت: این بخش، نیازمند پیگیری وبررسی مسئولان ذیربط است.

عنابستانی در پاسخ به اعتراض كارشناسان جهاد كشاورزی در زمینه قیمت گذاری شیر و لبنیات در استان چهارمحال و بختیاری، بر تشكیل كمیته ویژه این استان، با حضور كارشناسان جهاد كشاورزی، دامپزشكی و سازمان صنعت و معدن و تجارت تاكید كرد و گفت: هر كیلوگرم شیر دامدار نباید پایین تر از هشت هزار ریال تعیین شود و لازم است هزینه حمل و نقل نیز از این مبلغ كسر و از دامدار خریداری شود.

ستاد تنظیم بازار با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی استاندار، فرماندار شهركرد، رئیس سازمان جهاد كشاورزی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در دفتر استاندار برگزار شد./س

برچسب ها: قیمت ، کالا ، بازار ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.