دبیر وعضو شورای مركزی كمیته امداد امام خیمنی (ره) كشور گفت: حركت عدالت محور دولت های نهم و دهم برای رفع فقر و محرومیت از مناطق محروم كشور مشهود و ملموس است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران یاسوج،'حمید رضا ترقی' در نشست با مدیران و كاركنان كمیته امداد امام (ره) كهگیلویه وبویراحمد، افزود: به نظر می رسد ادامه روند اقدامات و كارهای مثبت این دولت در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه مهمترین ومترقی ترین اصل برای تامین عدالت واقعی در این كشور اسلامی خواهد بود.
وی نظام اسلامی را متعلق به پا برهنگان و مستضعفان جامعه دانست و اظهاركرد: در این چند سال اخیر گام های پرشتابی برای كاهش فاصله طبقاتی دركشور برداشته شده وتا حدود زیادی قدرت خرید قشر ضعیف جامعه افزایش یافته است.
ترقی اظهار كرد: چنانچه در طول سال های گذشته نیز برای رفع فقر و محرومیت در جامعه همانند دولت های نهم و دهم اقدام می شد هم اكنون فقیری در جامعه وجود نداشت.
وی اصل هدفمند كردن یارانه ها را یكی از اقدامات اساسی در این راستا عنوان كرد و افزود: درصد فراوانی از این كار بزرگ محقق شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق كامل آن فاصله زیادی وجود دارد.
ترقی، سیاست و استراتژی كمیته امداد حضرت امام (ره) را خروج تدریجی خانوارها از زیرپوشش بودن این نهاد حمایتی در قالب طرح های اشتغالزایی و خودكفایی اعلام كرد.
وی افزود: با توجه به كارنامه درخشان كمیته امداد برای طرح های خوداشتغالی و مشاغل خانگی نیز بر اساس سیاست ابلاغی، هم اكنون طرح های اشتغالزایی روستا ها و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز به این نهاد حمایتی واگذار شده است.
وی گفت: كمیته امداد نیز در همه استانها اقدام به نام نویسی از واجدان و متقاضیان در بخش های مختلف كرده كه در روزهای آینده پرونده های تشكیل شده پس از كارهای كارشناسی برای اعطای تسهیلات به بانك های عامل در هر استان نیز ارسال خواهد شد.
مدیركل كمیته امداد امام (ره) كهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: هم اكنون بیش از 32 هزار خانوار در قالب 91هزار نفر از جمعیت 680 هزار نفری این استان زیرپوشش كمیته امداد هستند.
' عبدالمجید فرهادی' افزود: از این تعداد جمعیت زیرپوشش حدود هفت هزارو 700 نفر ایتام ، 13 هزار زن بی سرپرست و 14 هزار و 500 دانشجو و دانش آموزهستند كه هر یك از آنها نیازمند خدمات و حمایت های ویژه ای از سوی كمیته امداد هستند.
وی با تشریح برخی اقدامات انجام شده این نهاد در 9ماه گذشته امسال ، گفت: كمیته امداد كهگیلویه وبویراحمد در سال جاری بیش از سه هزار و 400 مورد طرح مشاغل خانگی و خوداشتغالی در بخش های مختلف اجرا كرده است.
وی برگزاری دو هزار و 188 مورد برنامه آموزشی در سرفصل های مختلف ، 768 مورد كار عمرانی مسكن و 240 مورد كارهای تعمیرات و بازسازی را از دیگر اقدامات مثبت این نهاد حمایتی در سال جاری اعلام كرد.
فرهادی از نام نویسی بیش از پنج هزار نفر در قالب طرح خوداشتغالی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در این استان خبر داد./س
برچسب ها: عدالت ، مناطق ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.