خبرگزاری الجزایر و مقامات امنیتی از پایان خونبار ماجرای گروگانگیری در تاسیسات گازی در این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، ماجرای گروگانگیری در الجزایر به پایان رسید. نیروهای ویژه الجزایری صبح روز شنبه حمله نهایی به گروگانگیران در تاسیسات گازی ان امیناس را آغاز کردند. هیچ آمار دقیقی از تلفات این حمله در دست نیست و آمارهایی که تاکنون ارائه شده اند بسیار ضد و نقیض هستند.

به گفته منابع امنیتی الجزایری بین 25 تا 27 گروگان الجزایری و خارجی و 29 نفر از گروگانگیران کشته شده اند.

گزارشگر این شبکه از نزدیکی این تاسیاست گزارش داد: عملیات علیه گروگانگیران به پایان رسیده است. منابع امنیتی الجزایری نیز تاکید کردند که ماجرای گروگان گیری در ان امیناس بسیار غم انگیز به پایان رسید. یکی از تروریستها در میان سه گروگان خارجی و شماری از اعضای گروه مختار بن مختار کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. در پی این انفجار افراد مختار بن مختار و نیروهای ویژه الجزایری با یکدیگر درگیر شدند و به تبادل آتش مبادرت کردند. این درگیری به کشته شدن تمامی گروگانگیران و گروگان هایی که در محل نگهداری می شدند، منجر شد. ما همچنان در انتظار تخلیه اجساد هستیم. اما در کل می توان گفت که عملیات نظامی در این تاسیسات گازی به پایان رسیده است و واحد های خنثی سازی بمب در ارتش الجزایر و نیروهای امنیتی در محل مستقر هستند. به گفته کسانی که از این درگیری ها جان سالم به در برده اند، تروریستها تمامی این تاسیسات را بمبگذاری کرده اند. از این رو گروه خنثی سازی بمب برای جلوگیری از وقوع یک حادثه غم انگیز دیگر در محل حاضرشده اند. پس از پایان کار این گروه، تحقیقات قضایی و جنایی برای روشن شدن وجوه تاریک این ماجرا آغاز خواهد شد. ماجرای گروگانگیری در ان امیناس را می توان بزرگترین ماجرای گروگانگیری در تاریخ الجزایر دانست.

گزارشگر در ادامه گفت: مقامات الجزایری و بویژه نخست وزیر الجزایر به دلیل سکوت در قبال این ماجرا به شدت مورد انتقاد قرار دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار