چون خدا را فراموش کردند , چون حرفش را فراموش کردند , چون فراموش کردند افریدگارشان را , فراموش کردند که فرشتگانش را بر ان ها به سجده در اورده..

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ پاتوق در جدیدترین نوشته خود آورده است:

می دانی چرا آدم و حوا از میوه درخت ممنوعه خوردند؟

چون خدا را  فراموش کردند , چون حرفش را فراموش کردند , چون فراموش کردند افریدگارشان را , فراموش کردند که فرشتگانش را بر ان ها به سجده در اورده..

می دانی چگونه قابیل , هابیل را کشت؟

.چون فراموش کرده بود او برادرش است , فراموش کرده بود باید خلیفه خدا بر روی زمین باشد نه این که قاتل برادرش ...فراموش کرده بود برادر کشی چه گناه سنگینی است ..


می دانی چرا پیروان موسی 40 روزه در غیبت پیامبرشان گوساله پرست شدند؟


,چون فراموش کردند حرف های موسی را , فراموش کردند معجزاتش را ,فراموش کردند خدای یگانه شان را ..


می دانی چرا در احد مسلمانان شکست خوردند؟


چون فراموش کردند دستور پیامبر را , فراموش کردند مطیع پیغمبر بودن را ...


می دانی چرا پیروان علی با قران های سر به نیزه نجنگیدند ؟


چون فراموش کردند علی امام است , فراموش کردند علی خود قران ناطق است , فراموش کردند دشمن مکار است , فراموش کردند دشمن بر خلاف قران است ..


می دانی چرا زبیر با علی جنگید ؟


چون فراموش کرد سخنان پیامبر را در مورد علی , فراموش کرد خاطراتش را با علی , فراموش کرد پیامبر گفت هر جا علی است حق ان جاست .


می دانی چرا علی نشد جانشین بعد از پیامبر؟


چون فراموش کردند غدیر را ,چون فراموش کردند حرف پیغمبر را ...چون فراموش کردند بیعتشان را ..


می دانی چگونه اتش زدند خانه زهرا (س) را؟


چون فراموش کردند او بنت رسول خداست , فراموش کردند رفتار پیغمبر با دخترش را , فراموش کردند حرف پیامبر در مورد اهل بیتش را ..

می دانی چگونه سر از حسین بریدند؟


چون فراموش کردند نوه پیامبر است , فراموش کردند پیامبر او را چگونه بر دوش خود می گذاشت و نوازشش می کرد , , فراموش کردند امامشان است ..فراموش کردند خود به او نامه دعوت نوشته اند..


 و اکنون می دانی چرا اینقدر پول روی پول می گذاریم؟! , می دانی چرا حق مظلوم را می خوریم؟! می دانی چرا دزدی می کنیم؟! ,چرا از کمک  اندکی نیز  به فقرا دریغ می کنیم؟! , می دانی چرا ظالم شده ایم ؟!چرا اینقدر گناه میکنیم ؟!


چون فراموش کرده ایم خدایی داریم که کارهایمان را می بیند , فراموش کرده ایم امامانمان را , حرف هایشان را , فراموش کرده ایم به اندازه یک چشم به هم زدن فاصله داریم تا مرگ , فراموش کرده ایم روزی هم هست به نام روز حساب ...


بیا کمی انسان نباشیم اخر شنیده ام میگویند: یکی از ریشه های کلمه انسان  از نسیان  می اید یعنی فراموش کار .... و امان از این ریشه ی بی ریشه


پ.ن : شاید باخود بگویید بعضی از این اعمال به خاطر مال و منال و وسوسه شیطان بوده است , ولی من میگویم اگر هم به خاطر ان ها بوده یک  ریشه اش فراموش کاری است ..


پ.ن: دوست ندارم متن طولانی بنویسم ولی این یکی اینطور شد ..


پ.ن : بنده مطمئن به این که کلمه انسان از نسی میاید نیستم , ولی چون ریشه های متعددی برای این کلمه ذکر شده من این ریشه رو در متنم به کار بردم , بحث من حرف علمی نیست , پس از انتقاد در این زمینه بپرهیزید .


برچسب ها: وبلاگستان ، باشگاه ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.